Gå til innhold

Trenger forslag til nytt anlegg

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg et nytt anlegg til musikk om ikke så alt for lenge. Skal også bruke det til film en del. hadde tenkt til å begynne enkelt med et par gulvstående høytalere og en effekt forsterker. Har tenkt til å bruke 8-10000 spenn.

Noen som har noen forslag til noen oppsett. (hører for det meste på metal musikk hvis det har noe å si).

Det er ganske viktig at det er bra lyd i det, om det er så veldig slag kraftige høytalere er ikke så viktig, kan heller bygge på med en sub siden.

Må vel også ha ett mellomledd mellom lydkilden (cd spiller, data, dvd spiller) og effektforsterkeren, noen som har noen forslag til hva dette kan være?

På forhond takk for alle svar, og husk, jeg er ganske nabb innen dette...

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha effektforsterker? Så lenge budsjettet ditt ikke er større en 10.000 mener jeg du får mer igjen for pengene ved å kjøpe en integrert forsterker, kontra effekt- og forforsterker.

JBL NORTHRIDGE E-80 sammen med en Harman Kardon HK 3380 tror jeg passer din musikksmak. E-80 har veldig rask bass med bra punch og HK leverer som kjent strøm i bøtter og spann.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

En Harman/Kardon 3380 har ingen problemer med å drive et par JBL E-80.

Hvis du skal ha effektforsterker og forforsterker er dette en bedre,men dyrere løsning.Siden budsjettet ditt er såpass lite,så er en integrert den beste løsningen.

Forslaget til Peterman er et meget godt forslag.Tror ikke du finner noe bedre i prisklassen.Du kan jo ta en titt hos Hi-Fi Klubben også.

Lenke til kommentar
Men ligger ikke prisen på effektforsterkere på omtrent 3-4 tusen da?

For 3-4 tusen får du ikke mye.Hvis du skal ha litt kvalitet og power,må du ha noe slikt.Også må du ha en slik i tillegg.Det blir 9000 + frakt for disse 2 og da har du bare ca 800 kr igjen til høyttalere.Derfor er en integrert den beste løsningen til ditt budsjett.Denneintegrerte har samme effekt som effekt forsterkeren,men du slipper jo forforsterker.Dermed har du spart 3000 kr.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hva med en effektforsterker kobla til en enkel mixer (koster 1000-1500 spenn på ljudia, duger disse). En mixer kan jo være veldig greit, siden jeg også kommer til å spille gitar på anlegget. Og til senere hvis jeg skal koble til noen flere høytalere, og kjøpe en effektforsterker til.

Lenke til kommentar

Det vil nok fungere, men særlig vellydende blir det ikke... Rimelige miksere fungerer greit på PA utstyr, men hifi er det ikke.

Hvis du absolutt skal ha delt løsning bør du opp i 10-12,- klassen for å få noe igjen for det, og selv der finnes det integrerte forsterkere fra bla. Arcam, Cayin, Vincent, osv... som gir vel så mye godlyd.

Mitt tips: Har du mindre enn 25 høvdinger og skal ha full pakke: kjøp integrert forsterker.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...