Gå til innhold

Softmodda 6800 LE til 16 pipes!

KydeX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk disse resultatene med litt under max klokk på mitt MSI NX6800nu..(aktiverte pipelines 16x1,6vp)

01: 23065

03: 11224

05: 4273

var igrunn ikke så fornøyd med dette jeg..

Må bytte kjøler så jeg får ned tempen og bytte litt om i bios så jeg får litt mer volt på kortet..så jeg får opp klokken.

Lenke til kommentar

Et spørsmål, er noe program man åpner disse pipelinene med? Leste noe om og flashe 6800 bios osv? Ta ut på disket og gjøre et eller annet. Skjønner ikke helt vitsen, vil det gi full ytelse bare ved og sette det inn? Vis noen hadde tatt seg tid til og gi en liten forklaring hadde det vært kjempe kjekt! :yes:

Lenke til kommentar
Et spørsmål, er noe program man åpner disse pipelinene med? Leste noe om og flashe 6800 bios osv? Ta ut på disket og gjøre et eller annet. Skjønner ikke helt vitsen, vil det gi full ytelse bare ved og sette det inn? Vis noen hadde tatt seg tid til og gi en liten forklaring hadde det vært kjempe kjekt! :yes:

Hvis du hadde tatt deg litt tid til å lese hele posten ville det vært kjempe kjekt! Hadde du lest hele posten ville du fått med deg at programmet Rivatuner brukes til å åpne pipelinene.

Lenke til kommentar

Nei, slik jeg har forstått det er det en 'driver' som lastes inn med Windows som tar seg av å skru på tingene, så installerer du Windows på nytt, 'forsvinner' det du har skrudd på. Sjekk FAQen på Guru3D-forumet, jeg mener at det står der.

Lenke til kommentar
Nå prøvde jeg med mitt ASUS 6800 256GDDR3 Gamer Edition, og det funker ikke å modde. Tydeligvis ødelagte pipelines. Kanskje jeg kan få tak i MSI kortet jeg hadde før og prøve? :p

Noen med vanlig 6800 kort som har klart det?

I så fall, hvem produsent?

Mitt club3d kort funka som hakka nøkk(EDIT: MØKK) ihvertfall. Og kjølern var rimelig sweet til den prisen, angrer ikke et sekund på kjøpet mitt væffal :love:

Endret av Toffen80
Lenke til kommentar
Vil det være noen ytelsesforskjell mellom å kjøpe et 6800NU og 6800LE hvis denne softmodden er vellykket??

Hvis den er 100% vellykket, får du et kort med 16 pipes og 6 vper, NU har 12 pipes og 5 vper. Kjernen vil fortsatt kjøre på 25MHz mindre med mindre du klokker eller flasher.

Og er det noen som vet om det er høyere prosent av vellykkede softmoddinger på det ene eller det andre kortet?

Les pollen på Guru3D-forumet. Det er som sagt uansett et sjansespill, bare med bedre vinnermuligheter enn i lotto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...