Gå til innhold

Softmodda 6800 LE til 16 pipes!

KydeX

Anbefalte innlegg

Heisann.

www.guru3d.com har nå kommet med ny release av Rivatuner. Der kan man nå låse opp hardwaremaskerte pipelines og vertex shaders.

Jeg har nettopp vært heldig og fikk låst opp mine.

Har nå 16 pipes og 6 vertex shaders!! på mitt Gainward 6800LE.

I 3Dmark 05 gikk jeg fra 2300 til 3300 poeng uten klokking!!

OBS! Man kan oppnå permanent skade på kortet dersom pipene er skadde, så dette gjøres på eget ansvar.

Men, til 2000 kr. må jeg si jeg er fornøyd med kjøpet etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et sporsmaal, vanlig 6800>6800 LE ?

Tror kortene har lik frekvens, men LE har kun 8 pipelines...

Non ultra kort kan også kunne moddes, men sjansen for vellykket mod er vel så som så...

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Kan jeg få URL til forumet der de diskuterte dette? Mener da til selve tråden i forumet ;)

EDIT: Angående det du sa om permanent skade på kortet dersom pipene var skadde. Er det noen som faktisk har fått kortet skadd?

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Tråden til forumet: http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=&threadid=108905

Les også: http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=&threadid=108104

Også, tror ikke det er noen som har skadet kortet sitt enda, men de sier at det finnes en mulighet for det.

Jeg fikk det ihvertfall til uten problemer. Tok ca. 5 minutter.

Takk :)

Noen som vet av en guide til hvordan dette skal gjøres?

Har ett Gainward 6800LE.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å klokke det da?

Har ikke prøvd å klokke det etter modd, skal gjøre det imorgen. Originalt klokka jeg det til 400/820 uten problemer. Over 400Mhz Core så er det en eller annen automatisk funksjon som slår inn og resetter til default Core.

Lenke til kommentar
Tråden til forumet: http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=&threadid=108905

Les også: http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=&threadid=108104

Også, tror ikke det er noen som har skadet kortet sitt enda, men de sier at det finnes en mulighet for det.

Takk :)

Noen som vet av en guide til hvordan dette skal gjøres?

Har ett Gainward 6800LE.

Jeg kan kanskje lage en miniguide på norsk imorgen. Men det er egentlig ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar

Noen får hvite prikker i Windows, oops. Noen som har sett en forklaring på hvordan/hvorfor man kan gjøre permanent skade på kortet ved å gjøre dette?

Edit: Kjapp guide @ Guru3D:

in Rivatuner, under "Target Adapter" click Customize -> Low-level settings -> NVStrap Driver bar -> check the "allow enabling hardware masked units" -> change the Graphics processor configuration to "custom" and then click Customize. you should see a table with all the pixel and vertex units, both enabled and masked (it's easy to spot them, they have HW Masked "yes") then, to activate the masked ones, just put a "check" to the left in the line of the masked one(s). apply, then reboot.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Noen får hvite prikker i Windows, oops. Noen som har sett en forklaring på hvordan/hvorfor man kan gjøre permanent skade på kortet ved å gjøre dette?

Edit: Kjapp guide @ Guru3D:

in Rivatuner, under "Target Adapter" click Customize -> Low-level settings -> NVStrap Driver bar -> check the "allow enabling hardware masked units" -> change the Graphics processor configuration to "custom" and then click Customize. you should see a table with all the pixel and vertex units, both enabled and masked (it's easy to spot them, they have HW Masked "yes") then, to activate the masked ones, just put a "check" to the left in the line of the masked one(s). apply, then reboot.

De som får artifacts kan som regel bare slå av de defekte enhetene igjen og så er alt normalt igjen.

Lenke til kommentar

Har lekt meg litt i riva tuner nå for å finne ut hvor jeg tror det kan være. Kom fram til at hvis jeg valgte custumize på "Target adapter" og trykte på det kortet helt til venstre i den søyla som kommer fram. Så "Nv strap driver" og der velger jeg custumize på den helt nederste. Stemmer dette? Er det her det skal gjøres?

Hvis ja: er da målet med dette å få enablet alle disse "bit fieldene" som står "Yes" på "HW masked?"

i mitt tilfelle vil det si å velge enable på:

- Pixel unit 2 og 3

- Vertex unit 4 og 5

Har jeg rett så langt?

Hvis ja får jeg ett fullverdig 6800kort hvis jeg klarer å få aktivert alle disse?

Lenke til kommentar

hi hi nå er jeg LITE glad :)

Amd64 3400

6800NU

altså første gang jeg kjørte 3dmark 05 fikk jeg 2800 poeng, så bytta jeg til de nye beta driverene. Fikk da 3200 klokka så til 380 på gpu og til 900 på minnet, kom jeg til 3800.

Etter denne modden fikk jeg 4200 :) nå begynner det å likne på noe. Ingen problemer med mod nei.

Lenke til kommentar

Da skal jeg begi meg ut på dette når jeg kommer hjem fra skolen i morgen. Har noen spørsmål først som jeg håper noen kan svare på:

- Skal jeg aktivere alle samtidig også restarte? eller skal jeg aktivere en og en?

- Så hvis jeg enabler alle får jeg like mange som på ett ultra kort. Hvor mange må jeg enable for å få ett vanlig 6800 kort?

Lenke til kommentar

Humre, alt gikk som smurt.. og æ var i en stakket stund ytterst fornøyd med situasjonen. Men kortet ble allergisk mot overklokking nå, oppfører seg helt vrient og vanskelig. Er ikke sikker på om de 4xtra pipan var verdt det, får kortet ikke opp i mer enn max. 350/775 nå, mot 390/820 før. Teorier anyone?! :(

EDIT: Har forresten et Club3d kort, og den coolbit greia som gjør at man kan justere klokkehastigheter i kontrollpanelet funker overhodet ikke. Får en "Test failed to run with selected clock-speed" etter bare 1mhz. Er det bare æ som sliter med dette?

Endret av Toffen80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...