cselnes Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Hey. Har akkurat instalert nytt hk, Abit AN7 og jeg satt og små overklokka. Når jeg boota opp rett etter stoppet den på post 90 som er: Complete uGuru initial process AWARD BIOS take over booting job der står den hele tiden, har også prøvd og resette cmos hundre ganger uten at det skjedde noe. Er det noen som har opplevd det samme og som vet løsningen på dette, eller bare vet løsningen på det? mvh sn0 Endret 4. oktober 2004 av sn0mannen Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 *bump* har funne ut at det skjedde etter at jeg pøvde å fikkse prossesoren sånn den skal være, altså en 2500+, jeg quita og savea i bios også restarta den seg, men den kom ikke lenger enn til Velkomen skiltet også kom BSOD i et sec, også skrudde den seg av. Så når jeg boota opp så kom den ikke lenger enn til post 90. Altså midt i bios, uten skjermbilde. (Når jeg tok mindre enn 2500+ så skrudde pc'n seg av etter noen få sekunder, det rekker ikke komme opp skjermbilde, så måtte jeg resete cmos også funket det, men det hjalp ikke og resete cmos når jeg hadde prøvd med 2500+). Fant dette ut siden jeg skulle fikkse prossesoren sånn den skal være med det gammle hovedkortet og det samme skjedde med det også. Skal se om jeg får begge hovedkortene på garanti siden jeg har jo ikke gjort noe galt etter det jeg vet. Kan det være noe annet som er galt med, eks minne..? er rett og slett blank for ideer siden jeg har skriftet ut strømforsyning, hovedkort, skjermkort og cpu. Mangler liksom bare harddsik og minne, så har jeg en ny pc (harddisk og minne er testet på en annen pc.) btw den kjørte på 1.10Ghz, men langt fra stabilt, den sto på 1.10ghz når jeg hadde reseta cmos, med en gang jeg prøvde og stille på noe annet så begynte den med problemet med at den skrudde seg av. mvh sn0 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Prøv med å trekke ut kontakten til Psu, la pcen stå i 1-2 minutter og så plugger du inn og starter opp pcen med Delete knappen holdt inne. Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 har prøvd og ta ut strømkontakten, skru av strøm bryteren bak på psuen, atx kontakten, ventet 5, min for hver gang, holdt inne insert og delete knappen, og det samme skjer, den står i bios og vil ikke lenger med svart skjerm. gjort alt det 3 ganger, andre gangen gikk jeg igjennom med og resete cmos, så 3. gangen tok jeg ut "batteriet". Ventet seff toppen 5 min før jeg testet og skru den på. mvh sn0 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Prøv dette : *Plukk ut alt i maskinda di untatt cpu. *Bruk komprimert luft på flaske og rens kontaktpunktene til agp,pci og Ram. *Start opp med Cpu,Ram og skjermkort. Fungerer ikke dette så bytter du plass på minnet. Hjelper dette fortsatt ikke så vet du at det er et problem med 1 av hovedkomponentene i pcen din, mest sannsynlig så har du problemer med biosen. Endret 6. oktober 2004 av Malvado Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 ah, er litt liten sjangs for at det er noe støv og tull i portene siden den har vært i embalasjen helt til jeg tok den opp, har også prøvd å bare teste og kjøre pc'n med noen komponenter, også byttet ram, testet med annet ram, testet med begge og prøvd i forskjelige slots. Jeg ringte komplett i går angående hovedkortene, de sa det var mest mulig galt med prossesoren og at jeg skulle teste den eller sende den inn som garanti til netshop der jeg bestilte den fra. Ringte så de også, også sendte jeg den samme dag. Fikk ikke tid til og dobbel skjekke med en annen cpu siden jeg hadde litt dårlig tid... men jeg har prøvd før og da funket det. Skal prøve nå også. Så er bare og sitte og vente til jeg får respons fra netshop.no btw, har aldri tenkt over hvor mye bedre det er og ringe til butikken enn og sitte og skrive mail å vente i timer før svaret er der men ja det kan jo være bios.. siden den gir ingen respons uansett om jeg har resetta cmos eller tatt alt fra hverandre. Men får vite litt mer når jeg får den tilbake, om så ny eller samme gammle mvh sn0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå