Gå til innhold

spørsmål om betaling via paypal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PayPal er nok et av verdens enkleste, beste og sikreste systemer for betaling.

Du registrerer deg, og legger inn kortinformasjon.

Etter dette, skriver du inn e-posten til han du vil betale f.eks. $100 eller €100 til (støtter flere valutaer), og du blir trekt.

PayPal har vel en halv million "kunder", og det gratis.

VISA/MasterCard-gebyr kommer i tillegg hvis du har noen.

Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar

Paypal er en fin ting, men:

-det sendes ut mange falske e-post for å lure fra deg passordet ditt.

-du må ALLTID sjekke at du har kommet til riktig side når du skal logge inn.

-Verdens mest (?) populære side å hacke, tenk deg godt om når du lager passord for paypal tillater så mange innloggingsforsøk du vil. Det er altså en god sjanse for at noen tar kontoen din med et "brute force"-angrep hvis passordet er for dårlig.

Ellers er det ikke noe å være bekymret for :mrgreen:

Lenke til kommentar

Hvis man vil være ekstra sikker, kan man kanskje åpne en egen konto i banken kun for bruk til PayPal og annen netthandel, og ha bare akkurat så mye penger på den som man trenger. Nå som man kan overføre mellom egne konti via nettbank, skulle det ikke være så vanskelig/tidkrevende.

Har riktignok ikke gjort dette selv, så jeg vet ikke hvor lett det er å få utstedt et nytt Visa kort f.eks. som bare går til den kontoen. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Paypalwarning

Vel...

Med Paypal er det ikke så enkelt å si at "noen har dårlige erfaringer, det er jo normalt for ett stort selskap".

Hvis dere leser på forumene der, og på nettet generelt, får dere se en annen side av dette schwære selskapet, i tillegg til noen veldig så sjokkerende og provoserende historier fra kunder med "dårlige erfaringer" (dårlige erfaringer som i noen tilfeller, jeg har ikke lest så mange ekstreme som en som for øyeblikket har fått ødelagt sitt liv).

I USA foregår, og har foregått lenge, en del class-action søksmål, så vidt jeg vet..

Men ikke ta mitt ord på det.. Les på sidene..

Personlig styrer jeg unna Paypal, og advarer gjerne når jeg får muligheten til det andre mot dette selskapet - Hva hjelper det at ett selskap har all verdens sikkerhet, når den med nøkkelen er den som det må beskyttes mot. (Henviser til ansatte som har stjelt informasjon, har kjørt scams og svindlet kunder, eller samarbeidet med svindlere).

Men, hvis man gjerne vil handle med dem - dette er tross alt en svært så utbredt tjeneste som mange sider, feks. tskjorte-sider bruker - så ta forhåndsregler, som å opprette en egen konto for bruk med Paypal. Det er tvilsomt at noen gidder å gå gjennom dette for å handle for småbeløp - Og det er vanligvis ikke vits i hvis man bare skal kjøpe en tskjorte til £20, men ta det til etteretning..

Hvis man begynner å bruke Paypal ofte, og gjerne for større beløp, så ta forhåndsregler. Så slipper man eventuelle problemer i framtiden..

Lenke til kommentar

Paypal er bra og billig. Når man bruker kredittkort til å betale via Paypal har man og stor grad av sikkerhet, det er kredittkortselskapene som sitter med risikoen. Samme som ved kjøp med kredittkort.

De fleste problemene med Paypal knytter seg til motak av penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...