Gå til innhold

Hjelp til ny pc.

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette innlegget passer her , men jeg prøver meg.

Har alltid kjøpt min pc som deler og bygget den selv. Siste gang for ca 1.5 år siden.

Tenkte det var på tide med en oppgradering eller rettere sagt utbytting. Fikk bakoversveis da jeg så hvordan utviklingen har dratt i fra meg. Har prøvd å tatt meg inn igjen, men sitter her og er litt usikker. Så hvis noen kunne hjulpet meg med siste rest så hadde jeg vært takknemlig..

budsjettet mitt stopper på 20000 ;-

For dette trenger jeg:

HK

cpu

Skjermkort

minne

Hovedkort:

Jeg har nok landet på Gigabyte,er amd elsker så det blir nok socket 939. Har egentlig bestemt meg for AMD Athlon 64 3500+, men har problemer med hvilke hovedkort som vil passe best for minnet og skjermkortet jeg/dere har valgt.

Skjermkort:

Har gått for Radeon x800, men her var det altfor mange valg. trenger nok litt hjelp. prisen variere fra 3000 til 5200 . forskjellen som jeg så var vel hovedsaklig minnehastigheten men så at vivo utgaven hadde 16 pixel pipelines istedenfor 12. hvor stor forskjell dette er har jeg ingen aning om.

Minne:

I dette feltet har jeg ingen aning. Er 1024 dual dyr ram bedre en 2048 billig ram??

Jeg hadde vært takknemlig hvis noen experter der ute kunne satt i sammen en maskin som ville fungert opptimalt

Maskinen brukes for det meste til spilling

Hilsen Ronny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...