Gå til innhold

Er SNES-emulator ulovlig?

uberhunter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å laste ned kopier av SNES-spill som du ikke selv eier er like mye brudd på ånsdverksloven som å laste ned f.eks. Doom 3 dersom du ikke eier det. Men å etterligne (emulere) en SNES-maskin på en PC for å spille spill du selv eier, kan da umulig være ulovlig. Hvis det er det, bør loven endres.

Uansett er ZSNES den suverent beste SNES-emulatoren.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Ingen emulatorer er lovlige så lenge du ikke eier konsollen og spillenen du laster ned.

Har du konsoll og spill er det fritt frem.

Alle konsoller har en egen "BIOS", som emulatoren fyrer opp spillene via osv.

Den er fyfy å laste ned mm. du eier en selv.

Lenke til kommentar
vet ikke om snes emulatorer er ulovlig, men PS emulator er det....

Hvorfor? Og hvorfor skulle det være forskjell?

Kanskje siden de ikke selger SNES noen steder lenger, ikke SNES spill heller, mens PS2 fortsatt er på stormarkedet?

Abandonwaretankegang, men per def. er abandonware ulovlig, det også. Selv om jeg er helt enig med deg ;)

Lenke til kommentar
Ingen emulatorer er lovlige så lenge du ikke eier konsollen og spillenen du laster ned.

Har du konsoll og spill er det fritt frem.

Alle konsoller har en egen "BIOS", som emulatoren fyrer opp spillene via osv.

Den er fyfy å laste ned mm. du eier en selv.

Nei, det stemmer ikke. Det er kun noen emulatorer som må ha en BIOS rom i tillegg. Ingen emulatorer er ulovlige. Å ha en BIOS image dersom du ikke eier den respektive konsollen derimot er ulovlig.

Ingen av emulatorene til nintendo konsoller trenger en BIOS rom. zsnes er som sagt den beste SNES emu'en, med snes9x like bak. SNES emulering har ikke hakket siden jeg kjørte det på 486'en min :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...