Jan Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Jeg lurte i grunn på hvorfor band satser på studioalbum enn live. Jeg mener at live er det beste hvor de kommer vekk ifra "orginal oppskriften" og lager nye deler. Å jamme den bedre på ett vis. I tråden til HalTan - Beste livealbum finner man mye, mye bra. Greit nok av grupper konsentrer seg på å lage nytt materiale men deres virkelige evner kommer fram på scenen. Et lite indirekte spørsmål er vel at hva er din mening angående emnet.. Hva liker du av live og studioalbum...? Endret 5. oktober 2004 av Jan-Erik Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tja... Ikke alle band er så flinke live rett og slett, så det varierer fra band til band. Men Rage Against The Machine lagde jo en slags live-samle plate for litt siden. Men de ER jo definetivt et liveband, hører nesten ikke forksjell på live og studio... Egentlig så vil også si at dette er en smaksak Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det blir mye mere stemning med live musikk synes jeg, du får liksom med publikum og da blir jeg bare glad og synger med Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Liker både studio- og livealbum jeg. Men jeg synes det er helt greit at det er en overvekt av studioalbum. Det er jo morsomt å høre et studioalbum, og så komme på konsert og høre hvor mye bandet rocker live. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Foretrekker studio-album. Har svært lite til overs for dårlig lyd og horder med gaulende folk, både på CD og i det virkelige liv. Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Liker både studio- og livealbum jeg. Men jeg synes det er helt greit at det er en overvekt av studioalbum.Det er jo morsomt å høre et studioalbum, og så komme på konsert og høre hvor mye bandet rocker live. Støttes Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Noen band er best live og noen er best i studio... syntes bla. metallica er best live. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Foretrekker studio-album. Har svært lite til overs for dårlig lyd og horder med gaulende folk, både på CD og i det virkelige liv. Enig i den ja, hater når de kommer til en bra sang så skal vokalen la publikum synge og vender mikrofonen mot dem, så kommer det bare noe "mee wee eee" og dårlige etterligninger, men noen band er helt klart best live ja, digger for eksempel Slipknot live Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Et godt eksempel på et live-album kan ha skikkelig god lyd er Bigbangs Radio Radio TV Sleep. Så Lydverket sin spesial om plata; haugevis av mikrofoner og tingester på alt av instrumenter, ikke akkurat noe amatøropptak. Rage sitt førstealbum har ekstremt bra produksjon. Men musikk som er innspilt "live in studio" og låter litt ugreid/upyntet - f.eks. Songs: Ohia og Bob Dylan, er slettes ikke noe dårligere enn ting som har investert mer penger i (storslagen) produksjon. Ja takk, begge deler. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan bekrefte at slipknot er bra live ja (quarten) Lenke til kommentar
Purify Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan bekrefte at slipknot er bra live ja (quarten) Slipknot er dritfete live. Personlig er jeg (nesten) helt enig med diskvask. Ja takk, begge deler. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg foretrekker stort sett studioalbum fordi lydbildet er bedre gjennomtenkt og perfeksjonert. Live musikk blir for meg mer "fanfaktor" eller hvordan jeg skal si det, jeg ser/hører på live musikk fordi jeg kjenner artisten inn og ut. Men er noen band/artister rå live, er det ikke å forakte. Jeg kan nevne de gamle traverne Simon & Garfunkel som et eksempel på artister som er helt utrolig flinke på scenen/live. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Skikkelige live opptak er jo utrolig bra, noe i den dur BigBang gjorde. Konserter live med aktivt publikum hater jeg! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Foretrekker studio-album. Har svært lite til overs for dårlig lyd og horder med gaulende folk, både på CD og i det virkelige liv. enig. Men det blir noe annet når su er på konsert selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå