notnA Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Grunn til dette? Konsekvenser? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kan ikke si at jeg ser noe galt her... Er det at hastigheten reguleres av seg selv du mener så er det ikke alle kjølere som størrer dette! Lenke til kommentar
herpel Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kan ikke si at jeg ser noe galt her... Er det at hastigheten reguleres av seg selv du mener så er det ikke alle kjølere som størrer dette! Han mener nok at Volten på de forskjellige lederne er ganske forskjellige fra det de skal være. Selv har jeg en råtten Q-Tec PSU hvor mine +5 og +12 V er langt fra det de skal være. Lurer litt på dette selv, men har ingen problemer så langt. Mange vifter, disker, brennere og 6800GT funker fortsatt... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Om de spenningene stemmer, så er det noe ALVORLIG galt! Lenke til kommentar
notnA Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Skulle tro det ja. Det er bare det at alt fungerer som det skal.... Er litt bekymret... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Få tak i et multimeter og mål virkelig spenning på reilene. Det der ser jo helt vilt ut, og maskinen kan da umulig fungere om spenningene er riktige? 9,5volt på 12v railen! Du har vel noen vifter tilkoblet 12v i maskinen, hvordan er det med hastiheten på disse? Går de som normalt, så er det nok programmet som bør re-installeres. (S.Sandra) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Få tak i et multimeter og mål virkelig spenning på reilene. Det der ser jo helt vilt ut, og kan da umulig fungere om spenningene er riktige? Riktig, riktig. De spenningene som vises der _MÅ_ være gale. Systemet ville nok ikke kunnet fungere om du hadde de. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kan ikke si at jeg ser noe galt her... Er det at hastigheten reguleres av seg selv du mener så er det ikke alle kjølere som størrer dette! !! Noe er galt der, se på 3,3v, 12v, -12v og -7v. Prøv med et annet program eller sjekk inni biosen.. Stusser litt over dette! Hvilket Hk har du/samt Hw? Lenke til kommentar
notnA Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Har EPoX EP-8KDA3J HK... Viften skal gå på 2500 rpm. Har ellers Amd 64 2800+@2gHz og gforce 4 4200 ti. 300w Psu ukjent merke... Det skumle er at spenningene er like i begge programmene... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Avviket på 55rpm på vifta er ingen indikasjon på at noe er galt. Det vil alltid være variasjoner +/- pga produksjonstoleranser osv. Men utifra vifteturtallet kan det jo se ut som om 12v spenningen er ganske riktig. Få nå tak i et multimeter og mål spenningene da, slik at du / vi får fred i sjela her! Og som allerede nevnt av flere; Maskinen hadde nok aldri fungert normalt, om de spenningene oppgitt i S.Sandra osv hadde vært riktige. Men hva sier BIOS da? Er alt like "korka" der? Lenke til kommentar
notnA Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Stod ikke noe flere volt verdier i bios.... Sjekker med multimeter i morgen (kanskje) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Er ofte måleresultatene hovedkortet gir deg er riv ruskende gale. På DFI hk'et mitt har jeg en 12v rail på 5,07v. :!: Men det er greit å sjekke med et voltmeter, for sikkerhets skyld. (Som nevnt ja). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå