dostojevski Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har et dual-cpu-hovedkort som jeg i dag kjører 2 stk. 450Mhz p3 i. Kortet støtter FSB opp til 112 Mhz og multiplyer opp til 8 via jumper. Det jeg lurte litt på; er det noe som har prøvd å klokke en P3 800Mhz (6 * 133 Mhz) til 8* 100 Mhz i stedet? Så vidt jeg forstår burde ikke dette by på problemer med varme ol, men har Intel lagt inn sperrer for slikt? Noen andre grunner til at dette ikke vil fungere? Alle tips mottas med takk. (Hovekortet er et Asus P2B-ettellerannet.) Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 ALLE p3 ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 skulle tro det, eller så hadde han sikkert nevt noen...mene fsb er nå den beste tingen å overklokke da Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Jada, men poenget er at jeg skal *underklokke* den. Hverken minnet eller hk støtter 133 Mhz fsb. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 oh my bad, misforsto deg. mene hvorfor underklokke? pga støy? er like greit å lage en bedre kjøler da ville jeg tro Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Fordi ram og hk ikke støtter multiplier over 8 og fsb over 100 Mhz. Derfor. Edit: ramen driter selvsagt i multiplier... Endret 5. oktober 2004 av dostojevski Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 pentium har låst multiplier.. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå