Gå til innhold

==== Slettet ====


Crack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg innstallerte windows på primary slave på et ide kontroller kort sist jeg innstallerte... Det skulle ikke ha noe å si.

 

Dersom du ikke får bootet fra cd'en kan du prøve Setup Disks for Floppy Boot Install fra Microsoft.

 

Edit: Den liken var til WinXp Pro uten Service Pack 1 og 2.

Her er de andre alternativene

 

Sp+

Endret av solar_panel+
Lenke til kommentar
Tror jeg innstallerte windows på primary slave på et ide kontroller kort sist jeg innstallerte... Det skulle ikke ha noe å si.

 

Dersom du ikke får bootet fra cd'en kan du prøve Setup Disks for Floppy Boot Install fra Microsoft.

 

Edit: Den liken var til WinXp Pro uten Service Pack 1 og 2.

Her er de andre alternativene

 

Sp+

Nei, man kan jo installere hvor man vil, men det er jo greit at hovedkort/bios og disk er enige om hvem som er hva!

Om disken dukker opp som primary slave, så dukker den jo opp, og det er vel en del av problemet her,er det ikke?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noen seagate disk,så jeg vet ikke hvordan jumperene er på der, men enkelte disker har forskjellige jumpersettings for f.eks disker som er uten slave og master med slave.

 

Jumpersettingsene burde stå på disken, enten på et klistremerke oppå, eller så burde du klare å tyde noen tegn rundt jumperene (du bør ha tre valg (minst), MA, SL og CS)

På noen disker er ingen jumper = stand alone master (jeg måtte bl.a bruke dette på den eksterne disken min, det stod det ingen steder...)

 

Noen ganger hjelper det også å prøve seg frem med jumperene ;)

 

Edit:

Hjelper denne?

 

Sp+

Endret av solar_panel+
Lenke til kommentar
Disken er en Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA.

Det er litt fåfengt å diskutere Master / Slave / Cable Select jumpere siden det er en S-ATA disk. S-ATA bruker ikke slike.

Så vidt jeg vet er det kun BIOS som styrer om en S-ATA disk skal boote eller ikke (forutsatt at partisjonen er bootbar).

Lenke til kommentar

Ah.... hehehe.

Uffda...

 

Kan det tenkes at du må legge til sata/kontroller støtte under innstallasjonen av windows? (trykk f6 eller noe slikt, windows installasjonen foreslår det når den er ferdig med å laste inn alle dll'ene, rett før du får spørsmål om installsjon eller reperasjon, tror jeg.) Du trenger i såfall en driverdiskett for sata kontrolleren. Usikker på hvordan dette er dersom sata er integrert på hovedkortet.

 

Sp+

Lenke til kommentar
Ah.... hehehe.

Uffda...

 

Kan det tenkes at du må legge til sata/kontroller støtte under innstallasjonen av windows? (trykk f6 eller noe slikt, windows installasjonen foreslår det når den er ferdig med å laste inn alle dll'ene, rett før du får spørsmål om installsjon eller reperasjon, tror jeg.) Du trenger i såfall en driverdiskett for sata kontrolleren. Usikker på hvordan dette er dersom sata er integrert på hovedkortet.

 

Sp+

Du må også putte i en driverdiskett om kontrolleren er integrert på HK. Denne følger som regel med hovedkortet. (Se i hovedkort esken din)

Lenke til kommentar

Hvis du drar ut alle harddiskene (Datakabel og strømkabel) som ikke skal ha Windows på seg så skal den ikke finne noen harddisker så lenge du ikke har det med S-ATA driver i orden.... Prøv det.. Finner du ingen harddisker når alle evt IDE disker er dratt ut så må du legge inn S-ATA driver i starten av installasjonen ved å trykke F6 når du får spm om at du må trykke F6 for å installere SCSI eller RAID kontroller.

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...