Upsaker Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Sitter på lan hjemme med 6 andre folkog alle har internett osv, men ingen finner meg på nettverket og jeg finner ingen andre heller, noen som har peiling på hva dette er? Og noen vet hvilket virus som gjør at oppgave-behandleren avslutter eg selv førjeg greier å gjøre noe? takk for alle svar Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Tja, kansje du ikke er på samme nettverk som dem.. Viss dem er på MSHOME mens du er på WORKGROUP Det kan være en grunn.. Spiller dere cs der ?.. Viss dere gjør det... Kan du spille cs med de andre da ?.. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Er dere i samme ip-pool? (hele ip-adressen er lik untatt den siste biten)? Har dere samme subnet mask? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 vi har spilt cs og det har funka, men nå finner jeg de ikke i steam heller. ja,vi har også lik ip bortsett fra slutten. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du kan jo prøve å "KJØRE" får å sjekke om du virkelig ikke finner de andre i nettverke.. Start - Kjør/Run - //datamaskinnavn Prøv det på alle de maskinene i nettverke Så ser du hvem du finner og ikke finner Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Restart funker og av og til Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg har restarta mange ganger, det funker ikke. Jeg finner ingen Lenke til kommentar
Rico Rahl Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg har akkurat samme poblemet, skrudd av alt med firewall osv.. men jeg får det fortsatt ikke til å funke.. Lenke til kommentar
blackcom Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Samma problemet her...har sitti tre timer uten å fått gjort en dri*t.. Her er greia. To PC'er med ny-instalert Windows.. Begge har dynamisk IP. Har også prøvd statisk.. Uavhengig netverkskabler og ruter, når jeg prøver å "mappe" en katalog fra den ene til den andre for jeg bare type "coulden't find \\XXX\ZZZ..."... Argh, det er ingen ting i værden som får meg så forbanna som PC'er som fokkings ikke funker. kan det være noe med "Default Gateway", (noe som jeg ikke aner hva er...)? Lenke til kommentar
Rico Rahl Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 same here, jeg har mistanke om at det er en innstilling i routeren min som føkker fildeling, men siden jeg ikke har passordet til den er jo det umulig å sjekke... !"!""#¤%"#!%¤!&!#¤ f**tefa*n Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Aggresjon og frustrasjon lønner seg iallefall ikke.. Sett fast IP, subnettmaske, og gateway på alle klientene. Eks: Maskin 1: IP: 196.254.10.10 SM: 255.255.255.0 GW: 196.254.10.1 Maskin 2: IP: 196.254.10.11 SM: 255.255.255.0 GW: 196.254.10.1 Også videre. Da skal det vel funke å koble opp nettverkstasjoner uavhengig av om de er i samme arbeidsgruppe eller ikke. (mulig du da må skrive \\<ip>\"delenavn", istedetfor maskin-navn) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå