Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skulle jøpe meg en ny DVD-spiller, og har i den forbindelse sett på en Pioneer DV747a.

 

Det billigste stedet i Norge har denne til 14.500,-

 

Kikket litt i utlandet, og fant den i Danmark (www.hifi-import.dk) til 12.299,- Der står det at ved salg til ikke EU-land, trekker de i fra den danske momsen på 20%. Da koster den 9.839,- I norske kroner blir det 9.770,-

 

Stemmer det da at når den kommer til Norge så legger tollerne kun på 23% moms? Altså 9.770 X 1.23= 12.017,-

 

Har også sett i UK, der jeg fant den til 750£. Går ut i fra at de også trekker fra momsen i UK på 17,5%, og da havner den på 638.50£. I norske kroner blir det 7.578,-. Med moms havner den da på 9.321,-

noe som er meget billigt.

 

Frakt kommer i tillegg, men det blir da uansett billigere enn i Norge. Noen som har noen erfaringer med kjøp av sånne ting fra utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-14 19:39, JohnnyKnoxwille skrev:

Tenkte at jeg skulle jøpe meg en ny DVD-spiller, og har i den forbindelse sett på en Pioneer DV747a.


Det billigste stedet i Norge har denne til 14.500,-

øp av sånne ting fra utlandet?



 

VaagenConsulting selger den for NOK 11589.36 :smile:

 

forøvrig skal du også legge på 1.6% toll. Skal posten fortolle så blir det også et gebyr der. for mer info http://www.toll.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 20:05, Anders Leipsland skrev:

Quote:


Den 2002-05-14 19:39, JohnnyKnoxwille skrev:

Tenkte at jeg skulle jøpe meg en ny DVD-spiller, og har i den forbindelse sett på en Pioneer DV747a.


Det billigste stedet i Norge har denne til 14.500,-

øp av sånne ting fra utlandet?



 

selger den for NOK 11589.36 :smile:

 

forøvrig skal du også legge på 1.6% toll. Skal posten fortolle så blir det også et gebyr der. for mer info

 

 

Takk for det tipset. Da er i allefall handle fra danmark utelukket.

 

Fortoller enten Tollen eller Posten det, eller blir det avgift til begge 2?

 

Noen som har sett denne spilleren billigere andre steder? Evn. har noen erfaringer å komme med?

Lenke til kommentar

Ja, Denon er en god spiller. Men Pioneer sin spiller dobblet så mange formater, har bedre DA-konverter, samt bedre bilde-prossesor osv osv osv. Valget falt derfor på den.

 

Men det betyr altså at jeg først må betale 24% (skrev 23% der oppe, og det var selvfølgelig feil) moms. Så skal de ha 1,6% oppå der igjen?

 

Noen som har gjort noe lignende?

 

Takknemlig for alle svar/tips jeg kan få.

Lenke til kommentar

Ok, det forklarer endel. Går utifra at nye DVD-spillere i høyeste grad er moms-pliktig (begynner å kjenne gode gamle Norge).

 

Er det noe mulighet for å slippe det, snike seg unna? Noe som ikke er ulovlig, men som KAN gjøre at de slipper pakken igjennom?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 09:32, Sunlord skrev:

det er 24% moms i norge nå :smile:


 

Det er det selvfølgelig :smile: Henger litt etter, jeg...

Noen som vet om fraktkostnader fra UK er høye? Det er jo overseas, så......

 

Kan jo prøve å snakke de til fornuft med å skrive "no commersial value".... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 22:08, JohnnyKnoxwille skrev:


Men det betyr altså at jeg først må betale 24% (skrev 23% der oppe, og det var selvfølgelig feil) moms. Så skal de ha 1,6% oppå der igjen?


Noen som har gjort noe lignende?


Takknemlig for alle svar/tips jeg kan få.


 

Først legger du på 1.6% toll og så legger du på 24% moms. Du kan velge å fortolle selv eller la posten gjøre det for deg. Postens fortollingsgebyr er på 148kr. Fortoller du selv er det 62kr

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 10:22, Anders Leipsland skrev:

Quote:


Den 2002-05-14 22:08, JohnnyKnoxwille skrev:


Men det betyr altså at jeg først må betale 24% (skrev 23% der oppe, og det var selvfølgelig feil) moms. Så skal de ha 1,6% oppå der igjen?


Noen som har gjort noe lignende?


Takknemlig for alle svar/tips jeg kan få.


 

Først legger du på 1.6% toll og så legger du på 24% moms. Du kan velge å fortolle selv eller la posten gjøre det for deg. Postens fortollingsgebyr er på 148kr. Fortoller du selv er det 62kr

 

Hørte av en fyr at det IKKE var toll på DVD-spillere, siden man ikke kunne ta opp på de. (slik avgift er det derimot på videospillere og videokameraer)

 

Kan dette være tilfelle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...