Gå til innhold

bios mod til 6800gt

Anbefalte innlegg

hei, har et 6800gt kort, syns d klokker veldig dårlig, når jeg setter det til 420/1150 så hopper det ut av 3dmark, hva er galt? det blir heller ikke spesielt varmt. så tenkte jeg at jg skulle prøve å modde en bios via Nibitor eller hva det heter, så der kan jg sette opp volten på core, klokkehastigheter osv, hvis jg setter core volt til 1,4 og klokkehastighetene til 420/1150, kan jg ødelegge noe når jg flasher da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke en dårlig OC på ett GT kort. At den hopper ut av 3DMark høres ikke ut som ett skjermkort problem, men ett CPU problem. Sikker på at CPU din får nok strøm når du klokker GT kortet så mye. Som regel at CPU er klokket for høyt, eller at den ikke får nok strlm som gjør at man faller ut av 3DMark. Det eneste jeg har opplevd når jeg har klokket GT, å Ultra for den saks skyld for høyt er at det låser seg. Eneste gangene jeg har hoppet ut av 3DMark har vært p.g.a for høy OC på CPU. Prøv å kjør 3DMark der den hopper ut med 0.05 ekstra i volt på CPU å se hva som skjer. Det kan selfølgelig også være PSU din som kneler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...