Gå til innhold

Problemer med HP deskjet skriver

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med en HP deskjet 940C skriver, som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Skriveren fungerer forsåvidt bra, det er når jeg skal slette en skrivejobb jeg får problemer. Når jeg dobbelklikker på skriveikonet i systray'en, og velger den jobben jeg skal slette, trykker så delete, eller velger slett skrivejobb fra menyen.

Da resetter hele skrivebordet seg, alle ikonene forsvinner for noen sekunder. Virker som om explorer stenges ned. Så starter den igjen, og alt er normat. Bortsett fra at skrivejobben IKKE er slettet.....

Samme problemet har jeg på jobben, med en HP 930C.

Har lagt inn nyeste driverne, men det hjelper ikke i det hele tatt.

Noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt problemet tidligere. Løsningen var åpne mappen:C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS og slette samtlige filer i den mappen. Reboot PC'n så skal det funke.

Forøvrig har jeg altid hatt problemer med å slette jobber med "eldre" HP skrivere, men med andre og nye skrivere har jeg ikke hatt problemet.

MVH

Lars

Lenke til kommentar

Dette er jo et problem som er i Windows XP, og som ikke ble fikset i SP1.

Lastet ned en fix for dette fra Microsoft for en stund siden, og nå fungerer det fint hos meg ihvertfall. Har desverre ikke tid å finne link nå, men fila heter "Q331327_WXP_SP2_x86_NOR" (Til Norsk XP)

Edit, se her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;331327

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...