Mellet Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har nettop bestilt meg ny pc.. Så den gamle skal brukes som server... Skal bruke den som lagringsplass får filmer, musikk, bilde.. Så skal jeg ha den til å kjøre CS d.server til lan.. Kansje BFV å UT04 åsså... Lurer på om noen kan anbefale ett eller annet operativsystem.. Eller holder det med Win XP-pro.. Har litt lyst på å ha Linux på den da Noen som vet hva annet jeg kan bruke server'n til ? Tenker på å kansje sette opp en FTP server på Internett Får se Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) -filserver -gameserver -bncserver -ircserver -apacheserver -mysqlserver -ftpserver Mulighetene er helt enorme. Jeg bruker den ene servern min til å støtte bena mine. -edit, glemte smilys- Endret 7. oktober 2004 av Instict Lenke til kommentar
Slettebø Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ka betyr alle di server-greiene. lurer egentlig på ka da e for nåke. kordan lager du ein ftp server frå grunnen av. Ta utgangspunkt i at eg har 0-peiling Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ka betyr alle di server-greiene. lurer egentlig på ka da e for nåke.kordan lager du ein ftp server frå grunnen av. Ta utgangspunkt i at eg har 0-peiling lage? Det er ganske mye arbeid å lage en ftp server, men viss du installere en som allerede er laget, så er det enkelt. Viss du bruker win kan du feks installere bulletprooftpd Linux er proftpd en enkel ting. Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har litt lyst på å ha Linux på den da Har ikke prøvd den selv ennå, men hører stadig at Debian skal være en bra linuxserver. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det finnes sinnsyk mange linuxdistrubisjoner. Og det er vanskelig å si "Hvilken distro er best?" Jeg bruke slackware og er meget fornøyd vertfall. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 For å ha en FTP-server som er noe poeng i, må du ha stooor båndbredde, spesielt upload! Prøv å installér Clarkconnect, du. Den kan brukes som FTP-server, HTTP, firewall osv. http://clarkconnect.org Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Win2003 server er ganske enkelt å sette opp, men lisensen koster en del... +samt at enkelte brannmur og antivirus programmer ikke liker å kjøre på win2003. Selv om det gjør meg vondt anbefaler jeg nok å bruke linux på en server, om ikke annet, så for det økonomiske. Sp+ Lenke til kommentar
rlz Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 -edit, glemte smilys- Dette hadde gått helt fint uten de. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Debian er veeeeeldig enkelt! Ellers har jeg prøvd Slackware, noe jeg synes var litt mer krevende. Skal du bruke den til enkel ftp, web server osv så er vel clarkconnect det lestteste tror jeg. Veldig enkel og effektiv webadmin. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Clarkconnect koster det? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 -filserver -gameserver -bncserver -ircserver -apacheserver -mysqlserver -ftpserver Mulighetene er helt enorme. Jeg bruker den ene servern min til å støtte bena mine. -edit, glemte smilys- hehe Jepz bruker server'n som fotstøtte jeg også nå hehe Har satt opp server'n nå.. Bruker: YHub(DC++ server) HLDS (Cs) Men så lurer jeg på: Yhub har jeg lagt under oppstart så jeg slipper å slå det på manuelt viss jeg slår på pc'en Men det hjelper jo ikke med HLDS.exe får du må jo konfiguere den før den kommer på.. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre så den kjører samme konfig hver gang den starter opp.. Altså så den ikke spør om det å bare starter server'n Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 ka betyr alle di server-greiene. lurer egentlig på ka da e for nåke.kordan lager du ein ftp server frå grunnen av. Ta utgangspunkt i at eg har 0-peiling serve´re v2 (gj fr fra lat. servire 'trelle, tjene', av servus 'slave') 1 anrette, varte opp, betjene oppvarteren serverte dem raskt / det ble servert kaffe 2 framføre, gi til beste s- noen gode historier . Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Anbefaler at du kjører linux på serveren uansett hvilke av de tingene du skal serve. Det er lærerikt, en ny utfordring og du har mer ressurser vis du kjører den uten grafisk grensesnitt. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 mellet. -game cstrike +map de_aztec +maxplayers 14 Skriv det i snarveien? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 -filserver -gameserver -bncserver -ircserver -apacheserver -mysqlserver -ftpserver Mulighetene er helt enorme. Jeg bruker den ene servern min til å støtte bena mine. -edit, glemte smilys- hehe Jepz bruker server'n som fotstøtte jeg også nå hehe Har satt opp server'n nå.. Bruker: YHub(DC++ server) HLDS (Cs) Men så lurer jeg på: Yhub har jeg lagt under oppstart så jeg slipper å slå det på manuelt viss jeg slår på pc'en Men det hjelper jo ikke med HLDS.exe får du må jo konfiguere den før den kommer på.. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre så den kjører samme konfig hver gang den starter opp.. Altså så den ikke spør om det å bare starter server'n legg inn komandoen du bruker for å starte hlds i /etc/init.d/rc.d Hvis du skal være skikkelig flink, finn ut hvordan du setter opp services i init. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 legg inn komandoen du bruker for å starte hlds i /etc/init.d/rc.d Hvis du skal være skikkelig flink, finn ut hvordan du setter opp services i init. Viss jeg har forstått dette rett, så bruker han windows.. rc.d finnes vel ikke der? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 mellet. -game cstrike +map de_aztec +maxplayers 14 Skriv det i snarveien? Funket ikke.. Den sporte enda om hvilket map osv osv... Lenke til kommentar
Instict Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 ok. er sikkert noe nytt med steam. Har ikke holdt på med cs siden 1.5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå