galskapen Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg har en gammel IDE harddisk på ca. 30gb, og skal oppgradere til en S-ATA harddisk på 160gb.. jeg lurte på om dette går ann å bruke sammen, eller om det eventuelt vil bli et stort ytelsestap.. hvis det ikke passer sammen tenkte jeg å bruke et ghoste-program.. er det mulig å få tak i et bra program gratis? /galskapen over og ut Lenke til kommentar
Treat Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 funker fint med en s-ata og en ide disk Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Ja det går fint, har du ikke S-ATA controller på hovedkortet kan du bare kjøpe en S-ATA disk controller. Lenke til kommentar
gompen00 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Ja, hvorfor skulle ikke dette gå? Endret 25. oktober 2004 av gompen00 Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det vil gå bra det. men viss du kjører OS på den gamle IDE hardisken din vil ikke systemet gå i S-ata hastighet. men å ha ein IDE og S-ata Disk sammen er ikke någe problem peewee Lenke til kommentar
DaveGrohl Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Slenger inn et spørsmål her. Som det går fram i en annen tråd her, så må jeg nok skaffe meg en ny disk, da den 3 år gamle jeg bruker til XP og litt annet snart tar kvelden. I tillegg til denne har jeg en ny en jeg bruker til spill og lagring av musikk, film osv. Disse er kobla til HK via IDE kabel, men HK har mulighet for S-ATA oppkobling og. Hvordan går jeg frem om jeg vil ha den nye disken som S-ATA og som master, samt den som er slave nå fortsatt som slave, men kobla via IDE? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ta ut alle disker bortsett fra S-ATA disken. Trykk F6 under installasjon av WinXP og legg inn S-ATA driverene. Når Windows er installert, skrur du av maskinen og setter inn den andre disken. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Eller du setter inn drivere til kontrolleren, putter inn og innstallerer disken, innstallerer Ghost, speiler over fra den gamle disken til den nye, stiller bios inn til å boote fra den nye disken, og starter opp. Har gjort det mange ganger, og det funker helt yppelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå