rmartin Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 skal ha meg en billig maskin for kun nedlasning fra nettet på mitt nettverk hjemme. hva er best en celeron av den nye typen eller en amd xp? er jo ca samme pris. vil kun vite hva som er best av de ikke noe amd mot intel!!! ok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Kommer jo litt an på hva du skal bruke PC'n til.. Er det stort sett kun spilling. så velger du AMD'n.. Vel.. for å si det sånn.. Velg AMD uansett.. dersom du ikke klokker Celeron D'n så er Barton uansett klart bedre.. også til divx/mpeg-decoding.. Jeg har testet begge to (Barton 2500+ og Celeron D 2.4).. Uklokket så yter Barton'en en god del bedre, men klokker jeg Celeron'n til 3.0 så er sistnevnte bedre.. sålenge Barton'n kjører uklokket... Som 3200+ (FSB200) må jeg klokke Celeron'en til 3.6 (FSB200), men da banker den selv en klokket Barton i PCMark04 (også p4 2.8). I 3Dmark01 "vinner" likevel Barton'en ganske så greit (dog ikke utklassing). "Prescott" Celeron D er en meget bra budsjett-prosessor.. synes jeg da.. Edit: Sorry... du skulle ikke spille nei.. Da velger du det billigste... Spiller ingen rolle om det er socket-A eller socket-478. Socket-478 er nok smartest dersom du vil oppgradere seinere...trur eg.. Endret 4. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå