Gå til innhold

Mystiske, uregelmessige "tikk" fra Netshop 1557GLS

Laze

Anbefalte innlegg

Har hatt en Netshop 1557GLS i noen dager nå, og jeg har lagt merke til at den sporadisk gir fra seg et lite "tikk". Dette ser ut til å skje hyppigere i linux (Fedora Core 2) (gj.snitt én gang pr 5te sekund) enn i WinXP (gj.snitt én gang pr. 30 sekunder). Jeg vet med sikkerhet at det ikke er dvdleseren som tikker, så da gjenstår vel ei vifte eller disken (Samsung 80gig 5400 rpm). Er det noen her som har opplevd lignende på denne eller andre maskiner? De sporadiske tikkene er ikke noe stort problem, men det er jo litt synd de er der når laptopen ellers er (nesten) lydløs. Forslag til fremgangsmåte for å fjerne tikkinga mottas med takk!

Endret av Laze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er disken som gir fra seg et enslig tikk av og til? Jeg bør vel presisere at det hos meg ikke ser ut til å være noen sammenheng mellom diskaktivitet og tikke-frekvens. I WinXP tikker det som sagt relativt sjelden, så sjelden at det ikke blir noe en legger merke til, mens det skjer hyppigere (ca. hvert femte sekund) i Linux (Fedora Core 2). Har folk noen tips til hva jeg kan prøve å endre på i Fedora for at tikkene ikke skal komme så ofte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...