Laze Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Har hatt en Netshop 1557GLS i noen dager nå, og jeg har lagt merke til at den sporadisk gir fra seg et lite "tikk". Dette ser ut til å skje hyppigere i linux (Fedora Core 2) (gj.snitt én gang pr 5te sekund) enn i WinXP (gj.snitt én gang pr. 30 sekunder). Jeg vet med sikkerhet at det ikke er dvdleseren som tikker, så da gjenstår vel ei vifte eller disken (Samsung 80gig 5400 rpm). Er det noen her som har opplevd lignende på denne eller andre maskiner? De sporadiske tikkene er ikke noe stort problem, men det er jo litt synd de er der når laptopen ellers er (nesten) lydløs. Forslag til fremgangsmåte for å fjerne tikkinga mottas med takk! Endret 4. oktober 2004 av Laze Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Min tikker også, men bare når disken jobber. Jo mer arbeid den får, jo mer tikker den. Ikke at jeg syns det er noe problematisk, det er en veldig lav lyd, og maskinen er så og si lydløs ellers. Har samme disk som deg. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Søk på forumet. Det er laget emner om dette før... Lenke til kommentar
Laze Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Så det er disken som gir fra seg et enslig tikk av og til? Jeg bør vel presisere at det hos meg ikke ser ut til å være noen sammenheng mellom diskaktivitet og tikke-frekvens. I WinXP tikker det som sagt relativt sjelden, så sjelden at det ikke blir noe en legger merke til, mens det skjer hyppigere (ca. hvert femte sekund) i Linux (Fedora Core 2). Har folk noen tips til hva jeg kan prøve å endre på i Fedora for at tikkene ikke skal komme så ofte? Lenke til kommentar
MortenNP Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg vil tro det er din harddisk, Hitachi har blandt andet problemet. Ved Hitachi er det noget med APM styringen, men hvad mærke er din harddisk af? Endret 5. oktober 2004 av MortenNP Lenke til kommentar
Beop Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg vil tro det er din harddisk, Hitachi har blandt andet problemet. Har skrev i trådstarten at han har en Samsung hd... Endret 5. oktober 2004 av Beop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå