Gå til innhold

Tenkte litt på ein Duron eg


TCK

Anbefalte innlegg

Hei! Eg vil overklokke for første gang! Eg tenkte litt på kjøpe ein amd duron 1,0 GHz....... pga eg vil ikke ofre min xp 1700+!! Eg har eit Asus A7N266...... Trenger eg noe software for å overklokke md dette kortet eller kan eg gjøre alt i bios (hastighet, volt osv)??

 

 

 

BARE SERIØSE SVAR!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg har foresten ein Glacial Tech IGLO 2310 1,43 GHZ, samt xp 2000+......... Tror dere eg kan bruke denne når eg overklokker duronen? Trenger eg ny goop når eg flytter vifta fra cpu til cpu?? Er d noe fare for rammen?? Har hørt om folk som har brent rammen pga overklokking................

Lenke til kommentar

Brenne rammen??

Dersom du låser opp prosessoren så kan du overkloke med mp og da kan du ha hva ram du vil. Men overklokker du med fsb så bør du ha betre minne for å få maskina stabil. Har ikkje hørt om noen i min krets som har ødelagt rammen, fått ustabil maskin ja, men når de har overklokka med måte har den funka helt fint igjen.

 

Men ellers er Duron fin for du kan øke fsb til 133 og få 1330 ut av en Duron 1000 uten å låse den opp. :smile:

Min Duron 850@1067 1.6v har vært oppe i 1250 ved 1.75 volt. Den skal høyere opp senere, men nå går det greit nok. :smile:

Lykke til.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 22:02, sigurdi skrev:

Brenne rammen??

Dersom du låser opp prosessoren så kan du overkloke med mp og da kan du ha hva ram du vil. Men overklokker du med fsb så bør du ha betre minne for å få maskina stabil. Har ikkje hørt om noen i min krets som har ødelagt rammen, fått ustabil maskin ja, men når de har overklokka med måte har den funka helt fint igjen.


Men ellers er Duron fin for du kan øke fsb til 133 og få 1330 ut av en Duron 1000 uten å låse den opp. :smile:

Min Duron 850@1067 1.6v har vært oppe i 1250 ved 1.75 volt. Den skal høyere opp senere, men nå går det greit nok. :smile:

Lykke til.



 

Hva vil mp si?? (har aldri overklokka før)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 12:52, TCK skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 22:02, sigurdi skrev:

Brenne rammen??

Dersom du låser opp prosessoren så kan du overkloke med mp og da kan du ha hva ram du vil. Men overklokker du med fsb så bør du ha betre minne for å få maskina stabil. Har ikkje hørt om noen i min krets som har ødelagt rammen, fått ustabil maskin ja, men når de har overklokka med måte har den funka helt fint igjen.


Men ellers er Duron fin for du kan øke fsb til 133 og få 1330 ut av en Duron 1000 uten å låse den opp. :smile:

Min Duron 850@1067 1.6v har vært oppe i 1250 ved 1.75 volt. Den skal høyere opp senere, men nå går det greit nok. :smile:

Lykke til.



 

Hva vil mp si?? (har aldri overklokka før)

 

 

Mne hva vil mener u med "Dersom du låser opp prosessoren så kan du overkloke med mp og da kan du ha hva ram du vil"?

Lenke til kommentar

mp=multiplier, fsb=frontsidebus

Ganske enkelt forklart (tror jeg) så:

1 gig prosessor, 10(mp)*100(fsb)=1000(1gig)

Der fsb er hastighet mellom ram og cpu, multipliseres så i prosessoren med 10 så det blir en gig.

dvs øker du fsb øker du også hastigheten på ram og hd o.s.v.

Skal du forandre multiplier må du låse opp L1 broene på prosessoren (det finnes guider på ok).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 13:24, Jaketten skrev:

mp=multiplier, fsb=frontsidebus

Ganske enkelt forklart (tror jeg) så:

1 gig prosessor, 10(mp)*100(fsb)=1000(1gig)

Der fsb er hastighet mellom ram og cpu, multipliseres så i prosessoren med 10 så det blir en gig.

dvs øker du fsb øker du også hastigheten på ram og hd o.s.v.

Skal du forandre multiplier må du låse opp L1 broene på prosessoren (det finnes guider på ok).



 

non som har ein link til ein av guidene (helst på norsk)??

Kan oxo gå på engelsk, men helst norsk.....

Eg har ei Glacial Tech 1,4GHz samt xp 2000+ vifte.... Går d bra å overklokke md denne??

Hvor gode resultater tror dere eg kan vente mg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...