^fmj Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hos telio låner de ut ip telefon hvis du blir kunde eller du kan få en adapter slik at du kan bruke din vanlige telefon. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hos telio låner de ut ip telefon hvis du blir kunde eller du kan få en adapter slik at du kan bruke din vanlige telefon. De låner ikke ut IP-telefon da de ikke har noen å låne ut. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg har snakket med en annen hos Cisco som skal finne ut nøyaktig hva lisensen innebærer. Han forstår tankegangen min, men sier at det er slik at lisensen skal kjøpes til enten CallManager eller SIP, spørs om hvordan man skal bruke telefonen. Som sagt før, så virker det som om Cisco vil ha betalt for firmware. Dersom det er 100% nødvendig er fortsatt uklart. Telefonen vil nok virke uansett om man har kjøpt lisens eller ikke. I alle fall kjempe synd for Cisco. IP-telefoni markedet holder på å ta av. Jeg synes ikke 2000 blir for mye for den telefonen. Den kan stilles med to leverandører, og skal være høy kvalitet. 3000 med lisens derimot kan de bare glemme. Endret 5. oktober 2004 av joebush Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hos telio låner de ut ip telefon hvis du blir kunde eller du kan få en adapter slik at du kan bruke din vanlige telefon. De låner ikke ut IP-telefon da de ikke har noen å låne ut. Sitat fra telio.no: Når du blir abonnent hos oss så kan du velge om vi skal sende en adapter (vist på bildet til venstre) som gjør at du kan bruke din vanlige analoge telefon for IP-telefoni. Alternativt kan du velge å få tilsendt en IP-telefon. Adapteren oversetter signalet fra din vanlige telefon til datatrafikk. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hva gir IP telefonen som det er verdt å betale for utover bruk av ordinær analog telefon med adapter? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hos telio låner de ut ip telefon hvis du blir kunde eller du kan få en adapter slik at du kan bruke din vanlige telefon. De låner ikke ut IP-telefon da de ikke har noen å låne ut. Sitat fra telio.no: Når du blir abonnent hos oss så kan du velge om vi skal sende en adapter (vist på bildet til venstre) som gjør at du kan bruke din vanlige analoge telefon for IP-telefoni. Alternativt kan du velge å få tilsendt en IP-telefon. Adapteren oversetter signalet fra din vanlige telefon til datatrafikk. Javel, ring til dem og spør. Better yet, les alt annet på deres site, så ser du veldig fort at de ikke har IP-telefoner. De synes ikke de er sikre nok ennå, eller noe slikt. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hva gir IP telefonen som det er verdt å betale for utover bruk av ordinær analog telefon med adapter? til vanlig bruk er det ikke noen stor fordel. Men noen IP-telefoner har utvudet funksjonalitet, samt at man slipper og ha to ting (telefon OG adapter). Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 til vanlig bruk er det ikke noen stor fordel. Men noen IP-telefoner har utvudet funksjonalitet, samt at man slipper og ha to ting (telefon OG adapter). Synes det er veldig greit med adapter -> analog basestasjon for trådløse telefoner -> trådløse håndsett. Ser ikke helt poenget med IP telefon som gjerne er en stor stasjonær klump. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Hva iptelefonen gir... hmmm... vanskelig... Det er så mangt man ikke har bruk for her i verden, men som allikevel er litt kult.. Det jeg først og fremst er ute etter er å ha en telefon som er MIN, slik at jeg evt kan droppe ip24 hvis de viser seg å være for useriøse. Da har jeg muligheten til å bestille meg iptelefoni fra andre leverandører med 0 kroner i innmelding. Dessuten er det vel utstyrsfreaken i meg som fikk øynene opp da jeg så den telefonen. Jeg har nå hvertfall bestilt meg en sånn telefon mvh greiguttn Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du fikk vel med deg at Cisco har gjort meg klar at de krever lisens til telefon, selv ved bruk av SIP? Ikke at det 'trengs' for å få den til å fungere. De har ennå ikke sendt meg en god forklaring på dette. Tror ikke det finnes enn bedre forklaring enn at de skulle slå MS på å ha den mest tullete lisensordningen. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Veit at jeg må sipload ja.... Men jeg MÅ bare ha denne telefonen.! Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Vel, da har jeg fått min ciscotelefon 7940, og den funker som bare rakkern. Digg telefon mvh greiguttn Lenke til kommentar
joebush Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Vel, da har jeg fått min ciscotelefon 7940, og den funker som bare rakkern. Digg telefon mvh greiguttn Du trengte ingen oppdatering?? Endret 15. oktober 2004 av joebush Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Måtte ha en sipload ja... Og for å få den må man ha lisens Lenke til kommentar
bjornta Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hei folkens, Generellt naar det gjelder CISCO maa du ha lisens for alt som er av programvare. SIP er en programvare-dutt du trenger i tillegg til standard programvare. Polycom er nesten likedan, men deres telefoner er bare helt topp. De vet hva telefoner og konferanse-utstyr er. ...men begge koster skjorta. Dersom du har et budsjett, skal du kjoepe et adapter. Adaptre er akkurat like gode som spesial-telefoner. Bortsett fra at prisen er en tredje-del. Grandstream's adapter (som VoIP.no leverer) er veldig kurant. Andre (med mere innstillinger) er Sipura. Min favoritt derimot er ikke SIP i det hele tatt. Asterisk telefon-sentral og IAXy. Det er bare helt raatt. Sjekk ut www.asterisk.org Den kan koble seg til baade H.323, SIP og IAX protokoll. Open Source paa Linux, som er ganske enkelt aa sette opp. All software er gratis of course. Endret 21. oktober 2004 av bjornta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå