arna Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Harddisk: Seagate 3.15k 18gb SCSI Adapter: Tekram DC-390u3w Hovedkort: Abit ic7-max3 (nyeste bios) Hvordan det skal settes opp: Disken skal være Os disk, win xp sp2 (har boot-cd) Spørsmål og ellers hvordan jeg skal installere dette: Er det noen bestemt måte kablene skal settes opp, (terminator)? Trenger jeg forandre/sette inn jumperne på harddisken (står vel som master uten noen?) Må jeg installere drivere før xp installasjon eller er det nok med F6 før kopieringen? Er det noen konfigurasjon i Biosen som må forandres på ? Hva med Device properties/configurations menu som kommer? noe der inne? Jeg fikk "installert" sp2 men når jeg booter etter kopieringen av filene kommer det en sånn blåskjerm fram, da er det vel mest sannsynlig noe med kablingen? Har lest igjennom manualene men jeg kommer ikke noen vei pga dette er ikke besvart og jeg får den blåskjermen som jeg nevnte litt ovenfor, så hvis noen har noen gode ideer å gi meg er jeg svært takknemlig for det... Endret 4. oktober 2004 av arna Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hva er feilmeldingen som står i blåskjermen? Lenke til kommentar
arna Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Feilmeldinger er; "A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer. Technical Information: *** STOP: 0x00000007B (0xF789E524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000, ) Lenke til kommentar
arna Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 skjønner ingenting jeg ;( Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Husk at LVD-terminatoren skal plasseres på enden av LVD-kabelen. Hvis SCSI-disken ståre alene, spiller det ingen rolle hvilken ID disken har, bare disken ikke har ID 7 (det er kontrollerens ID). Uten jumpere har disken ID 0, og dermed får du ingen konflikter. Når det gjelder å trykke F6 i installasjonen, så skal det holde hvis du har laget deg en driverdiskett. Du må i BIOS på hovedkortet selvfølgelig sette opp booting-alternativene slik at systemet booter fra SCSI-disken. BIOS skal hente inn informasjon fra SCSI-disken under boot. Du skal ikke trenge å konfigurere noe i SCSI-kortets BIOS. Hvis du har klart å installere XP, og siden får problemer med SP2, kan det lønne seg å gå inn på Tekram sin hjemmeside og oppdatere til de nyeste driverne FØR du legger inn SP2. Lenke til kommentar
arna Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Hei ja, takk for hjelpen igjen.... Men trenger jeg altså ingen jumpere på disken, liksom kan den stå som default(ingen jumpere)? Og I bios finner jeg bare 'harddisk' som boot, men kan skrive hvilke alternativer jeg finner når jeg kommer hjem Men er det noen betydning hvem side av kablene som kobles i, og eventuelt hvem som disken skal i?(bare terminator står i den ene enden) Og forøvrig finner jeg ikke drivere til windows xp, bare nt og 2000 sp3. leter videre nå... Edit; Det er jo 2 innganger til LVD kablene og når jeg går inn i 'bios'/configuration til tekram kortet står det at ID til A er 0,7 og B er 1,7. Så er det noen mulighet til å slå denne av siden jeg bare bruker den siste ? Endret 5. oktober 2004 av arna Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Her er driver da! http://www.tekram.de/e/sections.php?op=viewarticle&artid=19 Sjekk exeption 1 i små skrift under. SP2 er jo veldig nytt da, og det tar jo alltid litt tid fra den er sluppet til alle kompabilitetsproblemer er fikset. Kanskje installere på SP1 og oppgradere til SP2? Lenke til kommentar
arna Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 ahhhh, takk! nå skal jeg nok få ordnet det... Har fått en del tips nå som jeg kan gå etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå