Gå til innhold

Netshop - min erfaring


Anbefalte innlegg

Skal prøve og gjøre en altfor lang historie kort. Da jeg mottok septembertilbudet av Netshop, ville den ikke slå seg av (10.09). Dvs. det tok ca to minutter før den slå seg av etter at skjermen viser ”Windows is shutting down”.

 

Etter mye feilsøking ender med at jeg kjører pc’en inn til Netshop for reperasjon. Senere samme dag ringer de meg og forteller at pc’en slår seg fint av den. Derfor sender de meg pc’en tilbake. Når jeg får den tilbake slår den seg fremdeles ikke av.

 

Jeg feilsøker mer, og finner ut at pc’en slår seg fint av når jeg plugger usb-mus/tastatur i PS2 portene. Finner også ut av pc’en ”kortslutter” når jeg tar på USB porten foran.

 

Jeg sender inn pc’en på en mandag med tastatur og mus, og de har den i hende tirsdag morgen. Torsdag ringer jeg for å høre hvordan det går. Jo, nå står den på testbenken og blir antakelig ferdig i løpet av dagen. Mandagen kommer og jeg har fremdeles ikke hørt noe. Sender mail, og får til svar at de sliter med dette problemet. De sier at det er kabinettet som er problemet. De har flyttet innmaten over i et kabinett av samme slag, og feilen er også der. De venter på svar fra produsenten av kabinettet. Etter mye om og men tar de beslutningen om å gi meg et nytt kabinett. Jeg velger Aopen H600B.

 

I dag (04.10) får jeg pc’n tilbake, og pc’en slår seg fremdeles ikke normalt av! Jeg river meg i håret. Er det mulig?!?

 

I problembeskrivelsen som fulgte pc’en står det klart og tydelig at jeg ikke får slått av pc’en med usb mus/tastatur. Når jeg ringer Netshop i dag, kommer det fram at de kun har prøvd tastaturet og musa med en overgang til PS2. De har altså ikke engang prøvd usb-porten. Problemet de fant med at den ”kortsluttet” hadde ikke noe med mine problemer og gjøre. Den feilen de slet med var altså ikke at den ikke slo seg av, men at den kortsluttet.

 

Det er greit at jeg bare kan bruke ps2-porten, men det skal vel ikke være slik. Den burde fungert i USB-porten. Jeg har prøvd med flere forskjellige usb-mus/tastatur fra forskjellige produsenter, samme problem. Enten er det noe hardware som er ikke er kompitabelt eller så er det noe feil med hovedkortet. Når jeg kjøper en ny pc forventer jeg at alt fungerer 100%

 

Jeg har sagt til Netshop at jeg kan leve med dette problemet, men er likevel ikke helt fornøyd. Hva synes dere? Er jeg for kravstor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei , du er vel ikke for kravstor , det er klart at en ting skal fungere 100% når du kjøper den .

men ser samtidig at netshop har vert vellvillige og stilt opp , selv om de her har oversett den ene feilen .

Om du forlanger det er jeg sikker på at de tar og retter dette , selv om det vil medføre at du blir uten maskin en stund .

Lenke til kommentar
Jeg feilsøker mer, og finner ut at pc’en slår seg fint av når jeg plugger usb-mus/tastatur i PS2 portene. Finner også ut av pc’en ”kortslutter” når jeg tar på USB porten foran.

Forstår jeg deg riktig hvis jeg tror du mener at ved å bruke kun PS2 kontaktene til mus/tastatur, så slår maskinen seg raskt av?

Og når du sier 'kortslutter' - fyker det gnister, slår maskinen seg atomatisk av, kan du ikke koble til noe USB utstyr der etc.?

 

Tar rimelig lang tid før PC'en min slår seg av også. Har ikke tatt tiden, men kanskje jeg burde gjøre det som sammenligning.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at Netshop har ytet dårlig service. Men noe har i alle fall gått veldig galt. Hadde ikke tenkt å sverte deres gode rykte, men når jeg får pc'en min tilbake i dag, med samme problem, blir jeg rimelig frustrert.

 

Har prøvd andre ting i usb-portene og de fungerer jo fint. Problemer blir det først når pc'en skal slå seg av. Jeg har rett og slett mistet troen på at de er i stand til å rette problemet.

 

Edit:

 

Forstår jeg deg riktig hvis jeg tror du mener at ved å bruke kun PS2 kontaktene til mus/tastatur, så slår maskinen seg raskt av? ja, to minutter raskere

 

Med kortslutte mener jeg at skjermen går i svart, og jeg måtte ty til svenskeknappen. Men dette problemet er løst med nytt kabinett.

Endret av skjesp
Lenke til kommentar

Jeg mener at det finnes en windows update til det med usb-mus og tastatur. Problemet er vel at uten den fixen så sliter xp med å avslutte windows pga usb-en. Prøv å kjør windows update å se om du ser fixen som jeg mener. Kanskjed det løser problemet? vet om flere som har slitt med det før de installerte fixen...

 

Ellers så er jeg veldig fornøyd med Netshop, bortsett fra at man ikke kan betale med visa da.

Lenke til kommentar

Så du har prøvd å legge inn USB driveren som finnes på viaarena.com? Det er ikke samme driveren som er med i 4 in 1 pakken.

 

Edit:

 

For Win2K and WinXP, due to licensing agreements, a VIA USB2 driver package cannot be distributed online. Driver support for VIA USB 2.0 controllers requires Windows XP SP1 (Service Pack 1), Windows 2000 SP4, or system upgrade through Windows Update. Alternatively, please contact your motherboard manufacturer or the manufacturer of the USB 2.0 PCI card if you have misplaced their driver CD. The VIA USB2 driver package below can be installed after the Microsoft driver to further improve device compatibility.

 

Kjipern...

Endret av alfern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg ville vært forsiktig med å handle hos Netshop, etter å ha svidd av millioner av kroner til oppstart. Om selskapet lever om 2 år, vil tiden vise.

Åja, det koster jo ingenting å starte opp et stort firma. Lokaler både til administrasjon og lager, folk, lage et butikksystem, kjøpe inn varer og alt det. Hadde de investert 10 000 ville det nok vært bra! [/ironi]

 

Dette er folk som har peiling, Netshop ble startet opp av gründeren av Komplett, og de har da klart seg bra? De har fått en stor kundemasse og leverer VELDIG OFTE bra tjenester. Netshop har et godt rykte. Alle butikker har sine misfornøyde kunder, og det er litt trist, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Jeg ville vært forsiktig med å handle hos Netshop, etter å ha svidd av millioner av kroner til oppstart. Om selskapet lever om 2 år, vil tiden vise.

Eg kan nesten garantere at du kan handle trygt hos NetShop. Dei er blandt dei som leverer raskest (om ikkje den raskaste av alle), du kan kontakte dei nesten døgnet rundt. Det er poersoner som har fått svar på mail etter midnatt.

 

Og ved å sjå her så ligger NetShop på 4. plass, med 126 innlegg og 3 hundredeler bak førsteplassen.

 

Mulig dette høyrest veldig pro NetShop, men eg syntes uttalelsen din var feil.

 

Angåande topic så burde du absolutt ikkje være fornøgd, kjøper du eit nytt produkt så skal alt fungere. Det var jo eit merkeleg problem, og eg syntes det er bra at NetShop har gjordt ting så rask som dei har, sjølv om problemet er der enda.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvordan historien endte? Vel, den har enda ikke endt. Jeg sendte en mail 5.10 til Netshop hvor jeg spurte om de kunne skaffe meg denne usb driveren som ikke distruberes online. Fikk da dette svaret.

 

Hei

 

Jeg så innlegget ditt på forum.

Vi var således ganske sikkre på at det var det tullet med kabinettet som forårsaket feilen, derfor ble ikke dette testet noe utover dette med USB.

Jeg kan heller ikke huske at det stod at den brukte 2 min på å slå seg av. (mulig det stod der)

 

Har du lastet ned og innstallert SP1 på maskinen din?

Vi har ikke vært borti dette problemet før så jeg vet faktisk ikke hvordan vi skal løse dette.

Jeg sitter med maken taststur til deg men jeg vil ha flest mulig USB plugger så jeg bruker PS2 utgangene.

Det er slik at du KUN har usb pluggen koblet til? eller har du i den ene PS2 plugge også?

Når du bruker USB skal KUN USB kobles til maskinen.

Har du sjekket i bios at det står enable på USB keyboard?

 

Vi får begynne her så får vi se hvor vi ender.

 

Med vennlig hilsen

xxxx Retur og support

 

Å si at de ikke testet dette med USB fordi de var sikre på at de hadde løst problemet, er nesten litt latterlig - hvor lang tid hadde det tatt? Tatt av ps/2-overgangen og plugget den inn i usb. Det var til og med NetShop som ba meg sende med mitt usb-tastatur og mus slik at de skulle sjekke dette. Saken er den at de aldri har fått dette problemet når de har hatt pc'en hos seg.

 

Den 6.10 sender jeg et svar på denne mailen, og siden har jeg ikke hørt noe. Det er nå ti dager siden. De har tydeligvis ikke noe løsning på problemet, så de lar være å svare meg og håper vel at de ikke hører fra meg igjen. Mulig dette ikke er intensjonen deres, men det er det inntrykket jeg har. Jeg er ikke imponert over NetShop for å si det mildt. Som dere ser har også de sett denne tråden, men de velger og ikke kommentere den her. Tror de bare kommenterer hyggelige tråder om Netshop.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med maken taststur til deg men jeg vil ha flest mulig USB plugger så jeg bruker PS2 utgangene.

Det er slik at du KUN har usb pluggen koblet til? eller har du i den ene PS2 plugge også?

Når du bruker USB skal KUN USB kobles til maskinen.

Dette stemmer vel ikke helt, hvis jeg forstår setningen riktig?

 

Jeg har USB mus og tastatur, og hadde problemer med musa da jeg brukte begge på USB, problemer som forsvant da jeg koblet musa til PS2.

 

Bruker nå tastatur på USB og mus på PS2 uten problemer.

 

Men kanskje det er hovedkort/utstyrsavhengig?

Lenke til kommentar

Heisan forumbrukere !

Ser vi etterlyses i denne posten, så vi får svare litt da. Først; "skjesp" sin mail av 6. oktober kl.17.10 ble besvart av oss 7. oktober kl.09.05 i en mail hvor det ble vedlagt en oppdatert driver for USB fra hovedkort-produsenten. Siden det har det vært stille fra den kanten før innlegget hans her i går, så vi trodde vel saken var løst med den driveren vi, er vanskelig å vite noe annet når vi ikke hører noe.

 

Må nesten kommentere innlegget fra "29600" også; du kan være helt trygg på at vi er her om 2 år også selv om du trolig ikke ønsker konkurransen fra oss. Vi svir ikke av millioner av kroner slik du skriver, men ville uansett ikke hatt noen problemer med å gjøre det om det skulle være nødvendig. Så du kan ta det helt med ro, vi vil være her klare til å svare på insinuasjonene dine også i 2006 ;)

 

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...