sun360 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Ok! Jeg vet ikke om dette passer her eller ikke,men akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg skal plassere det! Det har seg slik at pc'en min har den siste tiden begynt å restart seg selv , men jeg greier ikke å finne ut hvorfor! Den rebooter HELT tilfeldig, av og til tar det 2 - 3 timer og noen ganger 2 -3-min...? Den er/ var klokket (har satt den på default!) ( XP 2400+) , tempen er på ca 50c cpu (på load) og ca 25c system ( også load) . Jeg har testet rambrikkene med memtest 86 ( eller noe sånt) = helt ok ( ca 1 time), og har testet cpu'en med prime85 også helt ok ( 1-3 timer, husker ikke helt). Jeg får ikke gjort noe som helst!!! Får en feilmelding om en eller annen kritisk stopp i windows eller noe sånt etter at pc'en har rebootet ( kommer også ganske tilfeldig!!! ?), samt som rett FØR den rebooter så "flasher" det et "blåt-bilde" på skjermen , men uten noe skrift.. ( tenk deg "the blue scrren of death") Kan noen for guds skyld hjelpe meg?????!!! Lenke til kommentar
albrenn Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Ok! Jeg vet ikke om dette passer her eller ikke,men akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg skal plassere det! Det har seg slik at pc'en min har den siste tiden begynt å restart seg selv , men jeg greier ikke å finne ut hvorfor! Den rebooter HELT tilfeldig, av og til tar det 2 - 3 timer og noen ganger 2 -3-min...? Den er/ var klokket (har satt den på default!) ( XP 2400+) , tempen er på ca 50c cpu (på load) og ca 25c system ( også load) . Jeg har testet rambrikkene med memtest 86 ( eller noe sånt) = helt ok ( ca 1 time), og har testet cpu'en med prime85 også helt ok ( 1-3 timer, husker ikke helt). Jeg får ikke gjort noe som helst!!! Får en feilmelding om en eller annen kritisk stopp i windows eller noe sånt etter at pc'en har rebootet ( kommer også ganske tilfeldig!!! ?), samt som rett FØR den rebooter så "flasher" det et "blåt-bilde" på skjermen , men uten noe skrift.. ( tenk deg "the blue scrren of death") Kan noen for guds skyld hjelpe meg?????!!! Mest sannsynlig er du infisert med et virus. Ta en virusscan og sjekk Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Har nettopp scannet etter virus med Houscall online virus check... fant ingenting....so what next?? Reparere windows...ehm hvordan gjør man det uten å formatere og reinstalere, jeg har forresten win Xp pro med SP1a ( ikke SP2 ennå!)!? Mange takk så langt!! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Boot fra xp cd, men istedet for å formatere reparerer du den gamle win installasjonen! Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Sett opp at windows ikke skal automatisk restarte ved feil. Da får du opp en blåskjerm istedet og der kan du lese feilmeldingen som gir deg mere hint om hvor du skal begynne å lete etter feilen. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Når den ikkje følger noko spesielt mønster er det mest sannsynlegvis minne feil. Prøv å ta ut ei av brikkene dine. Ser du har tatt minne test men meiner fortsatt at det er det fyrste du bør prøve. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Okey... har reparert windows...men nei da ,hjalp ikke i det hele tatt! Har satt windows til å ikke restarte seg auto. ved feil , fra før av.... Skal prøve det med å ta ut en etter en av minne brikkene...så får vi se hva som skjer... ( som sagt før , så har jeg egentlig testet dem, men men) Begynner å bli desperat..... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Kan jo være problemer i psu som utløser restartene. Vil anbefale å prøve et annet psu om du har mulighet til det Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Har egentlig ikke muligheten til å teste en annen psu.... Finnes det en annen måte å teste psu'en??? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 om du har noe unødvendig maskinvare som vifter ol. kan du prøve å koble ut disse for at psu skal levere mer strøm til systemet. Har selv erfart at min chieftec strømforsyning bare ga 70% av de 360 wattene den skulle levere som følge av overbelastning. Da jeg koblet ut alle mine 5 kabinettvifter og de harddiskene jeg ikke kjørte os på ble systemet stabilt. Da fikk jeg iallefall bekreftet at det var psu som måtte byttes.. Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Jeg har det samme problemet. Før restartet den en gang i blant (ca annen hver mnd), og da tok jeg ikke så tungt på det, men nå restarter den hele tiden. Dette startet i går (Tirsdag 05.10.2004) og bekymrer meg veldig. Jeg skal straks kjøpe ny PC, men jeg er redd for å miste det jeg har på HD-en. HD-en min kjøpte jeg i mars (WD 160gb IDE), så det skal vel ikke være noe galt med den, mens resten av systemet er 3 år gammelt (amd athlon xp 1800 etc). Har ikke altfor mye peiling på data og får ikke opp det forbanna nettverket så jeg kan sende over filene jeg ikke vil miste for en hver pris. Har vært lat/dum nok til å ikke instalere antivirus software etter at jeg erstattet den gamle HD-en med den nye, så dette kan gjerne være virus, men det jeg lurer på er om dere har noen tips for hvordan jeg kan rettet dette eller redde HD-en på en sikker måte? Er det noen form for risiko ved å prøve å reparere Windows XP ved å boote fra XP cd-en? Hvis jeg instalerer Norton nå, vil den kunne rette på dette, eller har viruset (hvis det er problemet) allerede foråraket for mye skade? Er det noen risiko å flytte HD-en min over til broren min sin PC for å flytte over alle filene jeg vil redde? Må ikke miste det jeg har på HD-en. Har opplevd det altfor ofte Endret 6. oktober 2004 av Onkel Skrue Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Skal prøve å plugge ut alle vifter og lignende så for vi se.... Til "onkel skrue": Du kan prøve å dra på denne nettsiden ( det er et gratis online anti-virus nettsted) for å sjekke om du har virus eller lignende --> http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har scanna med det, og endelig instalert Norton og kjørt fullscan. Den fant ikke noe virus (merkelig), men det ser ut som PC-en er ok foreløpig. Ingen restarts etter at jeg tok disse scannene i går. Ser lovende ut. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg hadde akkurat samme problem med en maxtor disk. Sendte den bare til der hvor jeg lkøpte den å fikk ny Lenke til kommentar
above Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kan også være at det er noen ledninger hos deg som ligger i "klem" noen steder. Min tante hadde samme problemet.. Sendte den inn til elkjøp og de skifta hovedkort 2 ganger, men til ingen nytte. Til slutt fant jeg ut at det kansje var internett kabelen aom lå i klem. Jeg tok og fikk hu til å kjøpe ny og det gjorde hun! Etter det var problemet borte! Kansje en ide og se etter kabler som har lagt i klem og deretter kjøpe nye for så og se om det vil fungere da Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå