Gå til innhold

Oppdatere BIOS, "mangler filer"

Cloud

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til å oppdatere bios på mitt epox ep-8rda+.

Har følgende filer inne på disketten:

files_msdos_bf.png

Pluss da 8rda4729.bin filen som jeg har lastet ned fra epox.

Men i følge flash guiden så skal det være flere filer en kunn bin filen på disketten. Hvor finner jeg disse?

EDIT:

Her er en link til flash guiden

Og her er et bilde av alle filene som skal ligge inne på disketten.

files_msdos_flash.png

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det kan ikke stemme, fordi på det nederste bildet har du ihvertfall 5 filer som tilhører BIOS til et Abit IC7 kort - og du har jo vitterlig et Epox kort.

Er du klinkende sikker på at du har lastet ned korrekt BIOS til HK'et ditt???????

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Nei, det kan ikke stemme, fordi på det nederste bildet har du ihvertfall 4 filer som tilhører BIOS til et Abit IC7 kort - og du har jo vitterlig et Epox kort.

Fult klar over det, men hvis du leser flash guiden så skal det ligge med mange flere filer en .bin filen. Vet at jeg ikke skal ha bios filer til et abit c7 kort eller hva det nå var, men hvor ligger resten av filene til epox hk utenom bin filen?

Lenke til kommentar
Er du klinkende sikker på at du har lastet ned korrekt BIOS til HK'et ditt???????

Som du kan se i mit første innlegg så er filene jeg har lastet ned. Der har du f.esk. 8rda4729.bin filen som jeg er sikker på at skal være til mitt hk. De andre filene er filer som jeg har lastet ned fra overklokking.no

Det er de siste filene jeg uroer meg for.

AWDFLASH.EXE and so on!

Lenke til kommentar

Åhhhh - da missforsto jeg litt ja..... :mrgreen:

Men det er jo ikke noe annet alternativ enn å følge instruksjonene som er angitt på Epox' sine sider da........uavhengig av om du tror at det skal være flere filer - det er jo ikke sikkert at det skal være flere i Epox tilfelle.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Det er bare å legge bin filen, og kun bin filen på en diskett, så tar du å trykker Alt + F2 under POST, så vil AWDFlash startes (det er innebygd i BIOS).

Eller du kan gjøre det enkelt og bruke Award WinFlash, og flashe BIOS fra Windows.

Jeg bruker sistnevnte, fordi at det er liten/ingen risiko for at noe går galt, sammtidig som at jeg ikke orker å rote frem en diskett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...