svamp Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hei Jeg holder på å lage et program som skal løse andregradsligninger, men har støtt på det problemet at jeg ikke vet hvordan man "opphøyer" et tall i et annet. For eksempel, på min kalkulator ville jeg skrevet 5^5 for å få svaret 25. Hvordan gjør jeg dette i C#? ^ er visst en logisk operator, får bare feilmeldinger på den. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Vet ikke om det er en egen operator/funksjon for det allerede, man skulle kanskje trodd at det var det. Du kan kode det manuelt, men hvorfor finne opp hjulet på nytt. Hva med: http://www.codeguru.com/Csharp/.NET/net_ge...icle.php/c6785/ Table 1: Math Routines in the Math Class Method Returns [..] Exp Returns E raised to a given power. This is the inverse of Log. Lenke til kommentar
iobas Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 men han skal ikke ha e opphøyd i noe. bruk pow du. ^ er XOR btw Lenke til kommentar
svamp Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Hva er syntax for pow? Lenke til kommentar
iobas Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 hadde du tatt deg to sekunder og tittet på URL'en som LarsC postet så hadde du funnet ut at det er Math.Pow(2, 3); f.eks. som da blir 2^3 = 8 Lenke til kommentar
svamp Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Ok, trodde linken gjaldt det du sa jeg ikke skulle ha Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg misforstod litt der ja, beklager. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 For eksempel, på min kalkulator ville jeg skrevet 5^5 for å få svaret 25. 5^5 = 3125 5*5 = 25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå