Gå til innhold

Netshop 1557GLS + WLAN?!?

MaFiA

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er det innebygde WLAN kortet ufattelig dårlig?

Jeg connecter til routern, får internett men mister internett etter få minutter har fortsatt exellent på signal styrken. så prøver jeg og reconnecte, får ikke inet da heller, og sliter også litt med LAN, men om jeg bruker kabel og plugger i funker alt bra. Litt kjedelig da jeg vil ha den "helt bærbar", flere som har samme eller lignende problem?

Bruker standard drivere , WinXP.

Ellers strålende fornøyd med maskinen, spiller BF vietnam helt smooth på max grafikk :)

/mafia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en ECS G556E og har litt av samme problemet. Monterte trådløst aksesspunkt nede ved gulvet på siden av en kommode, og det fører til at maskinen min finner nettverket, men får ikke logget seg på det før etter et par minutter når jeg er i et av rommene i leiligheten (som ligger på motsatt side av kommoden). Flyttet så aksesspunktet opp i ansikt-høyde og har nå ingen problemer... Virker merkelig, men det virker som om det trengs ganske god connection (på en eller annen måte) for at det skal fungere optimalt.

Lenke til kommentar
  Har en ECS G556E og har litt av samme problemet. Monterte trådløst aksesspunkt nede ved gulvet på siden av en kommode, og det fører til at maskinen min finner nettverket, men får ikke logget seg på det før etter et par minutter når jeg er i et av rommene i leiligheten (som ligger på motsatt side av kommoden). Flyttet så aksesspunktet opp i ansikt-høyde og har nå ingen problemer... Virker merkelig, men det virker som om det trengs ganske god connection (på en eller annen måte) for at det skal fungere optimalt.

Min står på gulvet også, men har testet den i flere høyder , hjelper ikke :no:

MaFiA, har du oppdatert din Windows XP-installasjon med SP1 eller SP2?

Mvh kjello2

Ingen av delene, enda. har hørt endel shit om SP2, så tenkte jeg skulle vente litt :hmm:

/Fredrik

Endret av MaFiA
Lenke til kommentar

Min står på gulvet også, men har testet den i flere høyder , hjelper ikke :no:

MaFiA, har du oppdatert din Windows XP-installasjon med SP1 eller SP2?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Ingen av delene, enda. har hørt endel shit om SP2, så tenkte jeg skulle vente litt :hmm:

/Fredrik

:no:

Vel, du burde virkelig installere SP1 i alle fall, for det kan godt være løsningen på ditt problem. Det er noen "småproblemer" med trådløse nettverk som ordnes i SP1, skjønner du, blant annet fikses for mange, at de ramler av sitt trådløse nettverk stadig vekk.

Installer SP1, og si ifra om du opplever vansker etter det.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

La inn SP1 + alle sikkerhets updates, og "hotfixes", funker ikke nå heller..

Får ikke til /ipconfig renew heller, får ikke svar fra DHCP servern er svaret jeg får. får heller ikke pinget denne pc'n som er på samme router(koblet til med TP), men synes det er rart at både windows og Intel sin software til WLAN kortet sier "Signal Strenght: Exellent" :roll:

Håper noen vet så jeg kan få den til og være uavhengig av TP for inet :)

/Fredrik

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe særlig problemer med 2200bg kortet fra Intel. Har testet ut 5 forskjellige maskiner grundig med dette kortet uten å ha fallt ut, hatt dårlig hastighet og rekkevidde.

Det er da to 1557 maskin, en Asus S5N, Asus A3N og en HP NW8000. Alle disse maskinene har gitt svært sammenlignbare resultater og står ikke tilbake for de 10-12 andre klientkortene jeg har liggende (3Com, Asus, Belkin, D-Link. Dell, Sparklan, Signamax, Jensen, Trust, Jaxx og Planet).

Lenke til kommentar

La akkuratt inn nyeste driverne fra intel.com, hjalp ikke mye.. så vet ikke hva mer jeg kan prøve, SP2 er ihvertfall uaktuellt intill den fungerer skikkelig med alt og alle :p

Eneste som gjenstår er egentlig og teste på et par rutere til :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hmms.. sliter med nøyaktig det samme problemet selv... får kobla til og alt det der, signalstyrke "excellent" heletiden, men mister likevel all kontakt etter å ha vært kobla til i 2-3min :|

og jeg har en helt annen router enn deg (smc), men samme pc'en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...