shagg0r Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg har 2 tabeller kunder og bransjer. tabellen kunder: Kunde.nr (ID) osv osv osv *bransjenr (tinyint 2) tabellen bransjenr: bransjenr (ID tinyint 2) bransjenavn ønsker å kople bransjenr fra kunder sammen med bransjenr. Blir vel en mange til mange relasjon. Hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 er det virkelig ingen som kan hjelpe meg? =( Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hver kunde kan være i mange bransjer? lag deg en koblingstabell, rel_kunde_bransje i den har du kunde_nr og bransje_nr og unique index(kunde_nr,bransje_nr) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er vel gjerne ikke i phpMyAdmin at du vil gjoere den koblingen. Koble dem heller naar du utfoerer spoerringen. <?php $query = 'SELECT * FROM kunder LEFT JOIN bransjenr ON kunder.bransjenr = bransjenr.bransjenr WHERE ....' ?> Jeg har laget et eksempel paa hvordan dette virker. For mere info om join kan du lese i manualen. Haaper dette hjelper. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 tusen takk=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå