Gå til innhold

Cerwin vs Others

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer veldig på hvordan høytalere jeg skal kjøpe meg. Har ikke tenkt meg så veldig dyrt... max 5000. derfor kikket jeg litt på Cerwin Vega høytalere, ettersom jeg er veldig opptatt av alt som har med Bass å gjøre. Men rykter går om at Cerwin ikke har så bra kvalitet at det gjør noe. Høytalerne skal brukes hjemme, og på større datapartyer var ideen.. noe sier meg at jeg må kutte ned litt på dataparty delen, men hva syntes dere? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Lurer veldig på hvordan høytalere jeg skal kjøpe meg. Har ikke tenkt meg så veldig dyrt... max 5000. derfor kikket jeg litt på Cerwin Vega høytalere, ettersom jeg er veldig opptatt av alt som har med Bass å gjøre. Men rykter går om at Cerwin ikke har så bra kvalitet at det gjør noe. Høytalerne skal brukes hjemme, og på større datapartyer var ideen.. noe sier meg at jeg må kutte ned litt på dataparty delen, men hva syntes dere?  :hmm:

Hvilken forsterker skal drive høyttalerne?

Min oppfatning er at Cerwin Vega produserer mye bass, men mangler alt som heter mellomtone. Men dersom du er ute etter mye bass og driter i resten av lydbildet så er Cerwin Vega grei.

Lenke til kommentar

Er ute etter et komplett lydbilde. Forsterker velger jeg etterpå, men syntes denne så ganske fin ut egentlig... har noen kamerater som også kan en god del, men må høre fra almennheten også syntes jeg :)

Mellomtonen på denne høres ut som har fått litt ekstra på seg, hvis du leser litt nedover på hva som står om den. Hvis ikke, har jeg vurdert noen Paradigm høytalere en av mine kamerater selger... 2 stk 8" bass elementer, mellomtone og diskant består dem av.. vet ikke så mye mer enn det for øyeblikket

Endret av HyperN
Lenke til kommentar

Du burde dra til din nærmeste "hifiklubben" butikk og høre på de høyttalerene!

Jeg skulle kjøpe meg de 12"ene fra V-serien og fikk høre på dem opp mot 10"ene fra Classic serien i og med at prisen er den samme, og jeg ble faktisk ganske overrasket over hvem som spilte best. De høyttalerene fra classic serien spilte mye klarere og mer fyldigere bass enn med de 12"ene fra V-serien...

Han fyren som jobba der forklarte også at det var den nyeste serien fra Cerwin Vega og at måten den er bygd opp på er helt ny og unik.

Han hadde selv brukt de på en karaokefest og fått mange naboklager ;)

Den NAD forsterkeren skulle dra de høyttalerene ganske bra også...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...