BrukerSlettet Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Vet ikke om dette er riktig plass for å plassere denne posten, men iallefall, så skal jeg bygge ny pc. Men mangler sånt armbånd som jeg trenger når jeg bygger pc'en. Vet noen hvor jeg kjøper dette? trenger jeg noen annet når jeg bygger? Lenke til kommentar
frentix Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 De har det på www.komplett.no hvertfall. både sånne du har på armen og sånne "fot bånd" . Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 alle databutikker tenker jeg, clas ohlson og biltema. Dumt å betale frakt på noe så billig Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) takk skal du ha! ... finner ikke helt hvor det er på komplett.no.... Gidd du å lage en link rett til armbåndet? EDIT: Fant det! takk for hjelpen! Endret 4. oktober 2004 av jolleguten Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Trenger jeg et armbånd på hver arm? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Trenger jeg et armbånd på hver arm? Du trenger ikke armbånd i det hele tatt. bare pass å lade ut all statisk elektrisitet i kroppen før du "tukler" med utstyret Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Da er du vel neppe 100% sikker på at alt er iorden etterpå. Du kan vel bare finne en vanlig myk kobbertråd eller liknende å surre rundt beinet. Så står du på kjøkkenbenken og setter den sammen, og helst stå på et tregulv. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jollegutten, hvis du først har bestemt deg for å skaffe deg et antistatisk armbånd, skal du ikke la deg ombestemme! Det er en veldig billig liten sak som er med på å sikre dyre datakomponenter, så bare overse uansvarlige kommentarer. Jeg kjøpte mitt på Clas Ohlson, men siden Komplett nå har begynt med brevforsendelse (mye mindre frakt), så kan jo kanskje det være noe å tenke på? Ellers bør du passe på å ikke bygge på et vått ullteppe, det tror jeg ikke har noe for seg. Og kanskje ta av klokka di, hvis den er av metall. Det hender jeg tar på komponenter uten å passe noe særlig på, men hvis jeg først skal sette sammen større ting, så kan man ikke være for forsiktig. Det finnes jo også antistatiske matter som du legger komponentene oppå. Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 playmofetish, jeg er helt enig med deg i at man bør ha ett slikt armbånd om man setter sammen en del maskiner, men å bruke 180kr som jeg tror komplett skal ha for å sette sammen en maskin. Da bruker jeg heller de små grå, går i garasjen og finner en en strømførende leder som koples til jord og den andre enden på en arm eller bein. Fungerer like greit det, men det blir jo ikke slik en luxus som ett armbånd gir. Men for all del, kjøp deg ett slikt armbånd, vet ikke prisen på claes ohlson Bare sørg for at du er koplet til jord hele tiden, og ikke ta sjansen på å lade deg ut en gang før du begynner. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 du kan kjøpe det på clas ohlson Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Ikke koble dere rett til jord med kobbertråd, det er lifsfarlig! I jordingslenkene man kjøper ligger det en 1 megaohms motstand som spenningen legger seg over, istedet for degselv Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Når man skal bygge en maskin skal det egentlig holde å ta på chassiet før man begynner med komponentene i maskina. Men et antistatisk armbånd er selvfølgelig ikke å forakte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå