Gå til innhold

Hvor kjøper jeg anti-statisk armbånd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jollegutten, hvis du først har bestemt deg for å skaffe deg et antistatisk armbånd, skal du ikke la deg ombestemme! Det er en veldig billig liten sak som er med på å sikre dyre datakomponenter, så bare overse uansvarlige kommentarer.

Jeg kjøpte mitt på Clas Ohlson, men siden Komplett nå har begynt med brevforsendelse (mye mindre frakt), så kan jo kanskje det være noe å tenke på?

Ellers bør du passe på å ikke bygge på et vått ullteppe, det tror jeg ikke har noe for seg. Og kanskje ta av klokka di, hvis den er av metall. Det hender jeg tar på komponenter uten å passe noe særlig på, men hvis jeg først skal sette sammen større ting, så kan man ikke være for forsiktig.

Det finnes jo også antistatiske matter som du legger komponentene oppå.

Lenke til kommentar

playmofetish, jeg er helt enig med deg i at man bør ha ett slikt armbånd om man setter sammen en del maskiner, men å bruke 180kr som jeg tror komplett skal ha for å sette sammen en maskin.

Da bruker jeg heller de små grå, går i garasjen og finner en en strømførende leder som koples til jord og den andre enden på en arm eller bein.

Fungerer like greit det, men det blir jo ikke slik en luxus som ett armbånd gir.

Men for all del, kjøp deg ett slikt armbånd, vet ikke prisen på claes ohlson

Bare sørg for at du er koplet til jord hele tiden, og ikke ta sjansen på å lade deg ut en gang før du begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...