jering Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det er en group policy som gjør at i tittelfeltet i Internet Explorer står det "Microsoft Internet Explorer provided by "din bedrift"". For å gjøre dette fra GPO editoren: To change the Internet Explorer browser title bar to "din bedrift" 1. In the Console Tree, expand User Configuration. 2. Click Windows Settings. 3. Click Internet Explorer Maintenance. 4. Click Browser User Interface. 5. Double-click Browser Title. 6. Select the Customize Title Bars check box, and then type the following text in the Title Bar Text box: "Din bedrift" 7. Click OK. Dette er greit nok, men saken er den at jeg vil det skal stå "levert av" istedet for "provided by". Jeg søkte etter "provided by" i registry på en domene kontroller og endret til "levert av", men det ga ingen virkning. Noen som har vært borti dette og vet hvordan man får ordnet dette? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 installer norsk Windows eller Multilingual UI og sett språk til Norsk. Lenke til kommentar
jering Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 installer norsk Windows eller Multilingual UI og sett språk til Norsk. Det er på 2000 server jeg skal bruke det... Jeg finner kun Multilingual for Messenger. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 det er noe du må kjøpe utenom. Lenke til kommentar
nibly Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Det stemmer at du må kjøpe MUI versjoner utenom. Men dette høres egentlig litt feil ut. Hvor kommer den teksten fram? tittelinjen til "Internet Explorer" på serveren? eller på workstation? For jeg har jobbet en del med GPO'r men kan ikke si at jeg har opplevd at den bytter til engelsk tekst på en workstation som har norsk? eller kjører både server/workstation engelsk? Det burde fortsatt ikke være et problem med å få lagt inn norsk "Internet Explorer" på alle workstation maskinene (dette skjer som regel automatisk når du oppdaterer). Hvis allt annet feiler kan du jo alltids "modde" "Internet Explorer" ved å gå inn i rikitg .DLL fil for å endre teksten. Men dette er ikke anbefalt da det vil forsvinnne så fort den blir oppdatert. Hvis du har lyst til å "brennmerke" serveren kan dette gjøres ved å legge inn diverse OEM strenger/bilder på maskinen istedenfor. Hvis du oppgir flere detaljer så er det lettere å gi et godt svar. Endret 10. oktober 2004 av nibly Lenke til kommentar
jering Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er et domene med 4 domenekontrollere. Logget på en av de og ordnet group policy`en øverst i domenet. De 4 domenekontrollerne har engelsk 2000 server, mens arbeidsstasjonene varierer mellom Windows 98 SE, Windows 2000 og Windows XP, alle med norske versjoner. (Fungerer naturlig nok kun på 2k/XP). Men likevel kommer det opp i tittel-linjen i IE; "Microsoft Internet Explorer provided by"mitt firma"". Så det jeg trenger er en MUI for norsk? Hva koster dette? Bestiller man CD, eller får man lastet det ned? Lenke til kommentar
nibly Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Installere MUI versjon bare for å få til dette virker som en dårlig økonomisk løsning. Det jeg da heller ville ha gjort er å lage en egen setting for dette ved å redigere registeret til brukerene. Vedlagt denne posten vil du finne en liten administrator template jeg lagde for deg. Jeg har testet denne policy'n i min egen lab og det fungerte uten problemer. Bruksansvising: Først må du kopiere vedlagt fil "IE_BTITLE.ADM til "%SYSTEMROOT%\INF\" Deretter åpner du den GPO'n du skal redigere i Group Policy Management Høyre klikk på "Administrative Templates"->"Add/Remove Templates"->Add..->så legger du inn filen vedlagt Høyre klikk på "Administrative Templates"->View->Filtering...->Fjern haken fra "Only show policy settings that can be fully managed" Gå til "Administrative Templates"->"Custom Policy"->"Internet Explorer"->Deretter skriver du inn det du ønsker skal vises i tittellinjen til IE. Hvis du ønsker å fjerne denne teksten så fjerner du bare teksten som står i denne policy'n. ie_btitle.adm Endret 12. oktober 2004 av nibly Lenke til kommentar
jering Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Fjernet den andre gp`en før jeg la inn den du laget. Men nå står det kun "Microsoft Internet Explorer" da...merkelig. Lenke til kommentar
nibly Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Da har du nok desverre lastet ned den versjonen som ikke fungerte. Når jeg redigerte posten med teksten "Jeg har testet denne policy'n i min egen lab og det fungerte uten problemer." Så hadde jeg også endret vedlegget. Jeg har akkuratt lastet ned den versjonen som ligger her og den fungerer uten problemer i min lab (Windows Server 2003 / Windows SBS 2003). Hvis du fortsatt har problemer med å få dette til å fungere så kan du heller bruke "REGEDIT /S FILNAVN.REG" i et loginscript eller lignende for å få til dette. Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main] "Window Title"="Microsoft Internet Explorer levert av FIRMA" Lenke til kommentar
jering Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Den fungerer, men kun på nyinstallerte PC`er. Lenke til kommentar
nibly Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Da er det nok et eller annet som du ikke gjør riktig. Det er mulig det avhenger litt av versjonen som ligger inne på maskinene. Nå har ikke jeg eldre versjoner enn IE6 på alle servere/klienter. Men bortsett fra det så skal det fungere å bruke den register nøkkelen. Bare prøv manuelt på din egen priv. maskin el. Endret 21. oktober 2004 av nibly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå