Gå til innhold

Noen som kan lage programvare?

Anbefalte innlegg

Java er død, Java er et språk jeg ikke vil vedkjenne meg.

Skal du være rask på C++ må du også ha runtime; MFC (MFC(XX).dll) og OWL stort sett, du må ikke, men det er en fordel hvis du ikke vil bruke hele livet på å lage et windows program.

VB må du ha MSVBM60.dll, hvor alle kjernefunksjonene ligger.

VB blir ihvertfall kompilert til native code, det blir ikke Java.

Java bytecode suger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Java bytecode suger.

Greit at Java er dødt for deg, men for mange andre er det meget populært.

Med unntak av spill og annet med veldig rask oppdatering av grafikken er Java meget godt egnet. Om det er bytekode eller maskinkode tror jeg de fleste ikke bryr seg om, så lenge programmet kjører som ønsket.

PS: Det er ikke uten grunn at nettbanken din kjører Java.

Lenke til kommentar

Database program er vanligvis skrevet i VB, COBOL Og FORTRAN

COBOL er det språket med flest skrevne linjer i verden, men tror ikke det er noe særlig i bruk nå lenger.

Om Nettbanken min bruker Java, tror jeg ikke du vet noe om, med mindre du er Java programmerer for SkandiaBanken, nå vet ikke jeg hvorfor du kom med den påstanden, men det er vel en god grunn for det.

Og appropos java, JavaScript har INGENTING med Java å gjøre.

JavaScript er laget av Netscape, og ikke Sun Microsystems.

Dette er det siste jeg har å si om Java, så for at Topicen ikke skal falle vekk, avslutter jeg med å si at jeg har diskutert Java før, og gidder ikke å gjøre det flere ganger.

Lenke til kommentar
COBOL er det språket med flest skrevne linjer i verden, men tror ikke det er noe særlig i bruk nå lenger.

Stemmer det... derfor jobber blandt annet BBS på spreng med bytte ut de gamle COBOL bindingene med en J2EE løsning ;)

Stemmer ikke, Fortran er et språk som er designet for å kjøre mattematiske beregninger (ForTran står for Formula Translation), mest brukt av mattematikere og fysikere. De 4 første versjonene av fortran hadde f.eks ikke noen datatype for å representere karrakterer eller tekststrenger, komplekse datatyper og dynamisk minneallokering kom ikke før i FORTRAN 90. Fortran funksjoner er implementert med statisk "activation record", noe som er svært uheldig for transaksjonsbaserte systemer og flertråding.

Skandiabanken brukte applets i fleng før, men ikke så mye nå lenger (du har sannsynligvis brukt dem uten å merke det), mulig noe av aksjehandlelen fortsatt skjer på gamlemåten (handler ikke aksjer så jeg vet ikke)

Hva som ligger på serversiden vet jeg ikke, men Reaktor Gruppen som har driften av Skandiabanken i Norge har høy kompetanse på både .NET og J2EE så det kan være begge deler. (Nå er websystemet utviklet i Sverige og 'portet' til den norske nettbanken i ettertid, så Reaktor har ingenting med utviklingen eller valg av teknologi å gjøre)

At java er dødt har aldri vert mindre sant enn akkurat nå :nei:

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Om Nettbanken min bruker Java, tror jeg ikke du vet noe om, med mindre du er Java programmerer for SkandiaBanken, nå vet ikke jeg hvorfor du kom med den påstanden, men det er vel en god grunn for det.

Og appropos java, JavaScript har INGENTING med Java å gjøre.

JavaScript er laget av Netscape, og ikke Sun Microsystems.

Dette er det siste jeg har å si om Java, så for at Topicen ikke skal falle vekk, avslutter jeg med å si at jeg har diskutert Java før, og gidder ikke å gjøre det flere ganger.

1. Hvorfor sporer du av med å trekke du inn Javascript?

2. Les først her: http://www.edb.com/mal_3.asp?channelID=53&DocumentID=351

Så leser du her: http://www.digi.no/php/art.php?id=102916

Da står regnestykket 2 + 2 for tur. Hvis du kommer til noe annet enn 4 eller mener at Skandiabanken ikke kjører Java, så er du bare trassig.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar

....

skrev jeg, det var kanskje litt ille formulert men i bunn og grunn skrev jeg at jeg ikke visste om nettbanken min brukte Java.

nå har det gått fra "vet ikke" til "SkandiaBanken bruker java."

Men det har uansett INGENTING med hva som er bra og dårlig med Java.

EDB liker at det er platformuavhengig, de ville ikke bruke .NET fordi de ikke stoler på Microsoft

Men så fint for dem da! det har fortsatt lite med Java å gjøre,

Det gjør ikke Java til et mindre crummy språk fordet.

For min del er Java dødt, for meg er VB.NET, C#, C++/C++.NET et bedre valg, fordi det er enklere og raskere en Java er.

Dette kan være fordi jeg ikke lager noe store databasesystemer, det er ikke det jeg driver med.

Jeg driver som sagt med C++, Visual Basic og Assembly.

Skal jeg lage noe som jeg gir ut, bruker jeg .NET, fordi det er enkelt, raskt og veldig greit å ha med å gjøre.

Java er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Java bytecode suger.

Greit at Java er dødt for deg, men for mange andre er det meget populært.

Med unntak av spill og annet med veldig rask oppdatering av grafikken er Java meget godt egnet. Om det er bytekode eller maskinkode tror jeg de fleste ikke bryr seg om, så lenge programmet kjører som ønsket.

PS: Det er ikke uten grunn at nettbanken din kjører Java.

Jeg bryr meg.

Selv om det blir mer portabelt, er det bedre å satse på PE med runtime libs.

Og GeirGrusom: Ja, det tar tid å lage progs med winapi, jeg brukte 4 timer på å perfeksjonere noe som hadde tatt 30 min i Delphi - men MFC - nei... Liker det ikke.

Lenke til kommentar
For min del er Java dødt, for meg er VB.NET, C#, C++/C++.NET et bedre valg, fordi det er enklere og raskere en Java er.

På hvilket grunnlag mener du at .NET bytecode (eller Common language runtime eller hva de nå kaller det) er raskere enn Java? Faktum er at Java sin virituelle maskin og runtime miljøet til .NET er så like at det ikke hadde vert noen problem å konvergere de to. Enten har du bare glemt deg et øyeblikk, eller så vet du like mye om .NET som du visste om FORTRAN

Men så fint for dem da! det har fortsatt lite med Java å gjøre,

Det gjør ikke Java til et mindre crummy språk fordet.

Og Beginners All-purpose Symbolic Instruction Code (ja det er factisk det det BASIC betyr) er noe mindre 'crummy' og grisete? for ikke å snakke om java-klonen til microsoft og det raskest voksende .NET språket C# da :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...