Gå til innhold

Abit NF7-S2 eller EPoX EP-8RDA3+ ?

bosannes

Anbefalte innlegg

Gamle hovedkortet tok kvelden her for leden, og jeg må kjøpe nytt. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket jeg skal kjøpe i klassen 600kr-klassen. Vurderer hittil Abit NF7-S2 eller EPoX EP-8RDA3+. Abit-kortet har ikke USB 2.0 porter, men jeg har egentlig ikke bruk for Serial ATA. Kunne derimot tenkt meg noen ekstra ATA-133 kontrollere. Hva burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her gjelder det å holde tungen rett i munnen.

1. Alle nForce2 hovedkort har USB 2.0

2. Abit NF7-S2 er et helt annet kort enn NF7-S V2.0. Førstnevnte er beregnet på bedriftsmarkedet og har elendige overklokkingsmuligheter, mens sistnevnte er det "legendariske" overklokkings kortet.

3. Både Epox 8RDA og Abit NF7 seriene er generlt meget gode hovedkort, med unntak av siste versjon av Abit NF7-S2, som mangeler overklokkings-egenskaper.

Skal du ha Socket A hovedkort så er det ingen tvil om at dette kortet:Abit NF7-S V2.0 er tidenes beste kjøp.

Kortet har USB 2.0, SATA + IDE, Firewire, SoundStorm lydchip og ekstremt gode overklokkingsmuligheter.

Lenke til kommentar

nf7-s v2.0 har firewire og noe nf7 v2.0 ikke her

skulle tro de er omtrent like gode til å klokke med også

nf7-s v2.0 er bedre(mere flexsibelt) da det har 5bit FID (Frequency ID)

noe nf7 v2.0 ikke har ser det ut som..

Det har med å gjøre at du ikke får multiplier høyere enn 12.5/13 uten å modifisere CPUen..

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...