Gå til innhold

Beste 6800 kjøler?

nattaz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg et gforce 6800GT kort og skal kjøpe meg en bedre kjøler enn den orginale... Har sett litt på Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 , og lest litt om erfaringer i forumet, men det virker som folk har litt dårlig erfaring med den kjøleren?

Er det noen som har erfaringer med Thermaltake skjermkortkjøler,"Giant III"?

Jeg er bare ute etter den beste kjøleren, og det trenger ikke være noen av disse to!

Takk

MVH NATTAZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GIANT III passer IKKE til GF6800 kortene. Så den skal du bare glemme.

Her selv NV5 Silencer på mitt POV 6800GT kort. Synes den kjøler meget bra i forhold til orginalkjøleren. Var oppe i rundt 72-73 grader med orginalkjøleren. Med NV5 ligger jeg på max 62-63 grader.

Men det kan virke som om den ikke passer 100%. Måtte ha på en god mengde kjølepasta for at den skulle kjøle så bra. Festene er også ganske tynne, så du bør være forsiktig når den monteres.

Lenke til kommentar

Huh? Jeg er oppe i over 80C grader med VGA Silencer NV 5 på mitt Gainward 6800GT kort. Vurderer sterkt å gå tilbake til Gainwards kobber-ribbe som aldri gav meg temperaturer over 65C grader. Men støyen på VGA Silencer NV 5 er mye lavere selvsagt.

Brukte en del kjølepasta da jeg monterte den, men tydelig vis ikke nok?!

K :tease:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Huh? Jeg er oppe i over 80C grader med VGA Silencer NV 5 på mitt Gainward 6800GT kort. Vurderer sterkt å gå tilbake til Gainwards kobber-ribbe som aldri gav meg temperaturer over 65C grader. Men støyen på VGA Silencer NV 5 er mye lavere selvsagt.

Kan være at du har brukt for mye også. Det skal bae være et tynt lag på overflaten. Husk at "kjølepastaen" ikke kjøler, men jevner ut overflatene ved å fylle igjen ujevnheter på overflatene.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri over 55 grader med gainward sin kjøler jeg(6800GT GS), har byttet til AS5 da, men... Er det noen andre som har så bra temp? Kab temp ca 25 grader... Dette er temp etter 3dmark 03 game tester i loop 3 ganger... Og med vifta på dynamic, kortet i enhanced. Har jeg vært veldig heldig? :w00t:

Lenke til kommentar

da har du montert den feil, jeg er aldri oppi mere en MAX 55 å da er det vaaarm på rommet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...