Nissen Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Bare lurte på om det har noe å si hvilken av de 3 "IDE-Utgangene" på en IDE-kabel som blir koplet til hovedkortet eller om det går an å kople til hvilken som helst av de 3. Mvh Nissen Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 jeg er jaggu ikke sikker... men av rent praktiskårsaker er det vel fordelaktig å koble til en ende, helst der den siden som er lengst :wink: Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Du må koble til i en av endene. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hvis du skal koble til en ata100-disk så har du vel også en ata-100 kabel,og i det tilfelle skal blå plugg på hovedkortet, sort går i master harddisk, grå i slave. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hvis du kikker nøye på kablene ser du at det er forsjellig avstand mellom pluggene. Den pluggen som sitter lengst vekk fra neste skal stå i hovedkortet. De to som ikke har fullt så stor avstand mellom seg på ledningen skal kobles til hver sin IDE dings (CD-ROM DVD HD osv) |-------|---| HK IDE IDE Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Det spiller vel egentlig ikke noen rolle. EN kabel er en kabel uansett hvilke vei du snur den. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Nå er det forskjell på hva som faktisk virker, og hva som står spesifisert for UDMA100. I spesifikasjonene står det hvilke kontakter på kabelen som skal brukes hvor, men vet av erfaring at også andre muligheter er tilstede :smile: Lenke til kommentar
speedUP Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei Hvis du skal koble helt riktig gjør du følgende!: |-----------|-------| HK HD2/CD HD1/master CD-rom Hvor mye det har å si vet jeg ikke, men det sies at det er sånn det skal være! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hvis du ser på ene enden av en ATA100 kabel vil du se at en av lederne er kuttet. Dette betyr at det ikke er samme hvilke ende som skal hvor. Jeg er ikke 100% sikker på denne ingfoen så hvis noen har noen invendinger, så........ Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 11:21, Killer_DT skrev:Hvis du ser på ene enden av en ATA100 kabel vil du se at en av lederne er kuttet. Dette betyr at det ikke er samme hvilke ende som skal hvor. Jo, dette stemmer. Fikk med en slik kabel på mitt KR7A-RAID. Trodde først at kabelen var ødelagt... Lenke til kommentar
Cool Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg prøvde og koble slik (HK|--|-----|HD) en gang men hovedkortet godtok den ikke som ata 100 kabel. [ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-05-15 11:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå