Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! Blir hijacket!

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden store problemer med å bruke internett, da jeg blir hijacket gang på gang !! Jeg har slettet, partisjonert, formatert, og installert windows 4-5 ganger nå, uten hell. Jeg begynner å bli litt småfrustrert nå, litt lei. kjører Ad-Aware ofte nå, føler meg ganske paranoid! Liker slettes ikke den følelsen. Symtomene på denne uønskede penetrering av min pc, er at min startside er byttet fra google til noe dritt som heter "mysearchnow.com" Så kommer alle de morsomme ikoner, som legger seg på skriverbordet og til slutt toolbars som popper opp, og som viser seg at ikke går an å lukke.. Har nå byttet fra internett explorer til Mozilla som ett av strakstiltakene. Det viser seg at problemet dukker opp når noen bruker MSN Messenger, så jeg har lagt inn midlertidig forbud mot bruk av messenger.. Er det noen der ute som har opplevd noe lignende? Er det noen som vet å få bukt med elendigheten?? Skrik ut !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har for tiden store problemer med å bruke internett, da jeg blir hijacket gang på gang !! Jeg har slettet, partisjonert, formatert, og installert windows 4-5 ganger nå, uten hell.

Jeg regner med du har oppdatert maskinen fra windowsupdate og skrudd på XP sin brannmur før du i det heletatt gikk på nett for og oppdatere?

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Jeg har for tiden store problemer med å bruke internett, da jeg blir hijacket gang på gang !! Jeg har slettet, partisjonert, formatert, og installert windows 4-5 ganger nå, uten hell.

Jeg regner med du har oppdatert maskinen fra windowsupdate og skrudd på XP sin brannmur før du i det heletatt gikk på nett for og oppdatere?

Jeg lastet ned SP2 på et tidligere tidspunkt og lagret det på en cd.. Installerte både Windows og SP2 fra cd, slo så på windows brannmuren, koblet så på nett..Installerte de viktigste oppdateringene fra cd, nforce, catalyst etc..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Jeg lastet ned SP2 på et tidligere tidspunkt og lagret det på en cd.. Installerte både Windows og SP2 fra cd, slo så på windows brannmuren, koblet så på nett..

Noe på maskinen din må ha et hull eller dere laster ned software med dette svineriet.

Lenke til kommentar
Se i Legg til/fjern programmer. Der ligger mysearchbar.. har vært plaget med den selv. Når du har slettet den så kjører du Adaware/Spybot, da skal det ordne seg.

Skal prøve det hvis problemet kommer tilbake! Nå har det ikke skjedd noe de siste 5 timene, men så har jeg ikke installert messenger enda!!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
http://msgplus.mybboard.com/showthread.php?tid=21598 <--- Guide for å fjerne MSN+ og ad-waren den installerer. :)

"The sponsor that optionally comes with Messenger plus! is a harmless piece of software that installs a search bar in your Internet Explorer. This search bar can actually be wery handy if you get used to it" :wallbash::realmad::wallbash::realmad: Det har gått meg hus forbi at det var OPTIONAL, man bør være våken og skjærpa når man installerer programvare!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...