Gå til innhold

Er vant med 17" CRT. Kan jeg bli fornøyd med 15" LCD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-14 18:37, SirHartge skrev:

Du får en dårlige refresh rate med LCD, og ikke like gode farger.


Men i størrelse så vil du ikke merke noe forskjell.


LCD er konge størrelse da:=)



 

refresh raten er laver, men mye bedre visst du skjønner. lcd og crt refresh rate er to helt forskjelling ting. min eizo l365 flimrer ikke i det hele tatt. jeg syntes fargene er bra og syntes ikke de er noen spesielt dårligere enn på crt

Lenke til kommentar

HEI!

Eg har lånte en lcd skjerm i noen dager og eg merket stor forskjell f.eks at du blir fort sliten av å se på lcd og og det er en slags pulserende bilde.

 

fra 17crt til 15lcd blir kanskje ikke noe big difference men eg ville ikke ha gjort det.

men eg gikk fra 19"@120hz 1024*768 til lcd

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har testet et par LCD skjermer.. Jeg synes LCD Skjermene var MYE deiligere å sitte å se på lenge, det var mye mere avslappende og man fikk mindre "vondt" i øynene. Derrimot LCD skjermene var ikke fult så gode å spille på, dårligere farger osv(synes nå jeg)..

 

Bruker du maskinen til å spille mye med ville jeg valgt en CRT skjerm. Skal skjermen brukes mye til arbeid surfing o.l ville jeg valgt LCD, den er helt grei å spille litt på men ikke alt for mye..

Lenke til kommentar

Jeg har også L365. Det jeg skal bruke den til er LAN og Dual screen med en 19" CRT.

 

Har sittet på BARE Lcd'en i noen dager nå, er fornøyd.

 

Jeg trodde denne skulle ha etterslep og slikt, men nei da. Så det er fett å spille på den også hvis du har et eldre skjermkort, som meg, for da er fargene mye bedre enn til vanlig.

:grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har også Eizo L365 på dvi kontakt og skal aldri tilbake til vanlig crt skjerm som førstevalg noen gang!

 

Utrolig bra bilde, klare farger, stabilt bilde, solid konstruksjon+++

 

Skal du kjøpe deg en LCD så kjøp en som er skikkelig og ikke en du angrer på at du kjøpte 2 mnd etter.

 

Vil annbefale at du kjøper en med dvi kontakt. Bildet på min ble bedre når jeg brukte den vs. analoge kontakten.

 

Skal du ha den ypperste 17"LCD så kan du kjøpe den som komplett får inn 7 juni. se komplett.no/skjermer/17"lcd eller eizo.se for mer info. Beste tekniske data jeg noen gang har sett på LCD skjermer.

 

Min 15"LCD er like stor som en vanlig crt 17" og plassen er grei nok den. Har i tillegg en 19" crt på analog kontakt så kjører egentlig 2048*768.

Lenke til kommentar

Har fått meg fet laptop med 15" skjerm. Hadde jeg fått muligheten til å bytte ut CRT med en flatskjerm (av god kvalitet) hadde jeg ikke nølt. Mye skarpere bilde (ganske selvfølgelig egentlig) og mindre slitsom for øyet (mitt i alle fall). Har merket at dynamikken/kontrasten er begrenset i forhold til CRT. Merker dette godt på en del 3D spill hvor settingen er litt mørk.

 

Når jeg en gang får penger til å oppgradere det jeg har hjemme kommer det uten tvil til å bli en flatskjerm. (tar jo liten plass også).

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri kjøpt meg en lcd skjerm, hvis spilling er noe du skal bruke den mye til. Til dags dato, så er det ingen lcd skjermer som faktisk kan brukes til skikkelige spill (har lest tester av eizo, samsung osv.) De går ann, okei. det men du vil garantert oppleve ghosting på raske 3dspill som f.eks quake osv.

 

Ser at alle anbefaler Eizo, de er jo sinnsykt bra (bare prøvd en 15") Men det er jo mange andre merker som også er meget bra.

 

Har selv en Samsung 181T 18,1" (dyr kanskje). Og ingen skal komme og si at det er dårligere farger på en lcd skjerm enn "high-end" crt. Utrolig skarpt bilde, flotte og klare farger. Null flimring, kan jo ikke sammenligne crt og lcd når det gjelder hz.

 

Poenget er at du ikke må tro at det er bare Eizo som lager gode lcd skjermer :smile: dinside og tomshardware(thw er jo seriøst) har jo testet en del skjermer.

 

Men som nevnt før, har du lyst på lcd, velg en med DVI og et bra merke med gode spesifikasjoner.

 

Selv så har jeg en 17" crt til spill :razz: og lcd til 2d. (ati r8500 korta er kjekke sånn).

 

Det funker jo helt topp det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 09:56, Stonescream skrev:


Skal du ha den ypperste 17"LCD så kan du kjøpe den som komplett får inn 7 juni. se komplett.no/skjermer/17"lcd eller eizo.se for mer info. Beste tekniske data jeg noen gang har sett på LCD skjermer.



 

Har ventet på den en stund nå. Skulle egentlig vært her nå, men regner med at den er verdt å vente på (har ikke sett noen reviews annet en på japansk).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 16:36, BiosFlasher skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 09:56, Stonescream skrev:


Skal du ha den ypperste 17"LCD så kan du kjøpe den som komplett får inn 7 juni. se komplett.no/skjermer/17"lcd eller eizo.se for mer info. Beste tekniske data jeg noen gang har sett på LCD skjermer.



 

Har ventet på den en stund nå. Skulle egentlig vært her nå, men regner med at den er verdt å vente på (har ikke sett noen reviews annet en på japansk).

 

Hva er det som er så mye bedre med den Eizo`en enn den LG`en som koster 1000,- mindre? Punktavstanden er faktisk tettere på LG`en enn Eizo`en (hvis det ikke er skrivefeil da) Synsvinkelen er noe bedre på Eizo, men neppe mye merkbart.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 16:36, BiosFlasher skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 09:56, Stonescream skrev:


Skal du ha den ypperste 17"LCD så kan du kjøpe den som komplett får inn 7 juni. se komplett.no/skjermer/17"lcd eller eizo.se for mer info. Beste tekniske data jeg noen gang har sett på LCD skjermer.



 

Har ventet på den en stund nå. Skulle egentlig vært her nå, men regner med at den er verdt å vente på (har ikke sett noen reviews annet en på japansk).

Eizo L565? Hva er det som er så spesielt med denne? Den har så vidt jeg kan se 30ms responstid og 400:1 kontrast, ikke så mye å hoppe i taket for etter min mening. Mulig at den er helt super i praksis, men...

Lenke til kommentar

syns de LCD skjermene som er kjøpt inn hos firmaet er dårlige, mange fra Compaq, noen fra Samsung. 5000 kroner, 15".

De har dårlige farger og *pulserende* effekter i bakgrunnen.

Kommer ikke til å bytte ut Sony CRT før den slukner av seg selv, og da kjøper jeg sikkert ny Sony CRT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...