Rebel-Rider Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Hurtigkobingene som følger med Bigwater er av høy kvalitet. Jeg trykktestet koblingene ved å koble slagne + hurtikoblinsnippel til trykkluftystemet på jobb som har et arbeidstrykk på 20 bar. Dette ble koblet til en reduksjonsventil for å gradvis øke trykket opp til fullt trykk, det var ikke anntydning til at slangen skulle hoppe av og fant ingen lekasje heller ved 20 bar, så jeg stoler helt og fullt på de medfølgende hutigkoblingene Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 skal nok bli bedre med større slange.. og leksaje? det blir jo bare å bytte ut niplene, men da ville jeg ikke ha byttet de ut med hurtigkobliner ettersom dette ikke er like "safe" som "vanlige" nipler Hurtigkoblinger er de jeg trer inn på slangene, for så å feste på vannblokken? Og de jeg fester dem på, er det nippler? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 yes grunnen til at jeg tør påstå at de ikke er like bra er fordi: kuttes slange skeift er det større sjanse her for leksaje enn med vanlig. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Slørv og vannkjøling hører ikke sammen, ivertfall vist du har en data til 10000+, et dårlig argument spør du meg... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Her ser du nippelen der slangen tres på Endret 4. januar 2005 av zandro Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Her er slangen tredd på nippelen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Her vises låsemutteren som låser av og klemmer slangen slik at det blir tett Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Her er mutteren strammet Endret 4. januar 2005 av zandro Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 hm... som sagt ulykker kan skje og hvis du ser på nippelpoll'en så ser du at det er den orginale som har fått flest og de bruker argumenter som at de andre ikke er "sikre" nok. men nok om det la nå merke til at slangen var veldig tynn... :\ men noen her som har ordentlig peiling på vannkjøling som kan bekrefte at det vil hjelpe med en større slange? Isåfall.. biltema here we come. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Større slange hjelper ikke noe på det settet.. For å få lavere tempraturer så må mån ha en kraftigere pumpe og større dimmensjoner på hele systemet PS: slangene er veldig tynne Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Men jeg vil ikke ha større slange for å få lavere temp, men for å kunne velge den vannbloken jeg selv vil ha til skjermkortet. Har sett på en de selger på microplex som ikke er så dyr, men denne krever 10 mm slanger, så er derfor jeg lurer på hvordan jeg enklest mulig kan få to av slangene over til 10 mm, og ikke 8 som resten av systemet er. Holder det å kjøpe 2 stk 3/8 nippler, og 2 stk 3/8 hurtikoblinger og bytte ut med de som er montert på settet nå, eller vil de ikke passe? Beklager alle spørsmålene rundt dette, men jeg aner ikke hvordan dette fungerer med vannkjøling annet enn slik det er rett ut fra pakken. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 hm.. så det vil ikke gå med større slanger og en sterkere pumpe.. man må rett og slett kjøpe ny cpublokk og hele pakka? det var jo en post her tidligere som skrev at settet hadde oppgraderingsmuligheter da! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Men jeg vil ikke ha større slange for å få lavere temp, men for å kunne velge den vannbloken jeg selv vil ha til skjermkortet. Har sett på en de selger på microplex som ikke er så dyr, men denne krever 10 mm slanger, så er derfor jeg lurer på hvordan jeg enklest mulig kan få to av slangene over til 10 mm, og ikke 8 som resten av systemet er, eventuelt bytte nippler på gpublokk slik at de passer til resten av settet som er 8mm? Noe av dette mulig? Beklager alle spørsmålene rundt dette, men jeg aner ikke hvordan dette fungerer med vannkjøling annet enn slik det er rett ut fra pakken. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Men jeg vil ikke ha større slange for å få lavere temp, men for å kunne velge den vannbloken jeg selv vil ha til skjermkortet. Har sett på en de selger på microplex som ikke er så dyr, men denne krever 10 mm slanger, så er derfor jeg lurer på hvordan jeg enklest mulig kan få to av slangene over til 10 mm, og ikke 8 som resten av systemet er. Holder det å kjøpe 2 stk 3/8 nippler, og 2 stk 3/8 hurtikoblinger og bytte ut med de som er montert på settet nå, eller vil de ikke passe? Beklager alle spørsmålene rundt dette, men jeg aner ikke hvordan dette fungerer med vannkjøling annet enn slik det er rett ut fra pakken. det går jo fint ann å bytte nipler på alt, det er bare å passe på at gjengene har samme størelse her er det 1/4 (eller blir vell ikke gjengene, men slik at de passer ned i en 1/4) og den ytterste delen er 3/8 så skal alt gå bra, men jeg er ute etter ytelsen.. kommer det til å skje noe med den med større slanger? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Men jeg vil ikke ha større slange for å få lavere temp, men for å kunne velge den vannbloken jeg selv vil ha til skjermkortet. Har sett på en de selger på microplex som ikke er så dyr, men denne krever 10 mm slanger, så er derfor jeg lurer på hvordan jeg enklest mulig kan få to av slangene over til 10 mm, og ikke 8 som resten av systemet er. Holder det å kjøpe 2 stk 3/8 nippler, og 2 stk 3/8 hurtikoblinger og bytte ut med de som er montert på settet nå, eller vil de ikke passe? Beklager alle spørsmålene rundt dette, men jeg aner ikke hvordan dette fungerer med vannkjøling annet enn slik det er rett ut fra pakken. det går jo fint ann å bytte nipler på alt, det er bare å passe på at gjengene har samme størelse her er det 1/4 (eller blir vell ikke gjengene, men slik at de passer ned i en 1/4) og den ytterste delen er 3/8 så skal alt gå bra, men jeg er ute etter ytelsen.. kommer det til å skje noe med den med større slanger? Jeg har spurt om dette med større slanger i denne posten, og der er 4-5 svar som sier at det ikke vil ha noe for seg, samt en som er uenig, så blir ikke mye klokere på det. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 nei ehr må det noen ordentlig eksperter til.. men man vet jo ikke før man har prøvd.. og jeg har også litt lyst på en gpu somer litt mer stilig enn den som selges på psdata... men så har jeg jo også sett de som har modda CPU blokka til å passe på GPU.. mye eller lite jobb dere som har gjort dette? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 nei ehr må det noen ordentlig eksperter til.. men man vet jo ikke før man har prøvd.. og jeg har også litt lyst på en gpu somer litt mer stilig enn den som selges på psdata... men så har jeg jo også sett de som har modda CPU blokka til å passe på GPU.. mye eller lite jobb dere som har gjort dette? Fikk tips i den andre tråden om dette settet, og det er så enkelt at to overganger til 10 kr stk holder, og da kan en velge en annen gpublokk. Er ikke helt sikker på at en slik overgang er like sikkert som å bytte nipler, men det akn sikkert noen andre svare på. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 men da vil du jo ende opp med en slange som er større enn alle de andre.. her skal alt være stil vettu alt må være samme strlse men vurderer å modifisere en cpublokk til gpu for det blir nesten billigere enn en vanlig gpu blokk... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Vel, bare en siste ting jeg lurer på for denne gang: På TT sin hjemmeside står følgende under hva som følger med av hurtigkoblinger: Quick Install Connector: For 10mm (3/8”) & 12mm (1/4”) tubing) Så endten er slangene 10 mm, eller så er passer egentlig ikke hurtigkoblingene med slangen de har lagt med, og det vil ikke være noe problem å bytte ut slangen med en som er 10mm.. Vet ikke jeg..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå