Rebel-Rider Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Det har lenge vært forskjellige billige vannkjølingskit tilgjenngelig på markede fra bla fra Titan og Q-tek som egentlig ikke er noe bedre eller stillere en et normalt luftavkjølt system. Men Thermaltake BigWater Water Cooling Kit forandrer på dette til en pris av 862,-kr ( PSDATA ) er det faktisk levelig også for de som ikke har så mye å rutte med men som heller ikke har lyst til å bli lurt, TT BigWater Kitet har fått god omtale fra bla Overclockercafe som konstaterer at det bare var 1 graders forskjell mellom TT BigWater og Astek L20 noe som er overraskende med tanke på slangediameter og pumpehastighet Slik ser pakken ut Her er inneholdet i kitet Kitet inneholder følgende 1st radiator /m 120mm vifte og fornikklet grill 1st Kjøleblokk i kopper/plexi /m LED 1st 12v pumpe 120L/t /m LED 8st hurtigkobbling 3m med UV slange 0,5L med UV kjøleveske 2st braketter for ekstern slangegjenomføring og pot-meter til vifte 1set skruer 1set Klipps til de mest kjente CPU sokklene 1st vanntank UPDATE: La til en TT VGA Universal blokk som er tilbehør til BigWater kittet (så den ikke der å da) TT VGA universal blokk Inneholder følgende: 1.st kjøleblokk i fornikklet kopper 36cm silikonslange /m antiknekk fjær 1.st universal clip (passer alle ati og Nvidia gfx kort Men så var det leveringstiden da.... Endret 7. oktober 2004 av zandro Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 hmmmmmmmm....... Den må eg teste... Bestilinga er på vei Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Har bestilt en slik selv skal putte på en gpu blokk etter hvert offtopic endelig fiksa den avataren... Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Fin den. Skal du ha noen nærmere test? Burde ikke slettes Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 En ny utvikling ville vært om noen bekreftet at det ikke er noe problem med å montere blokken på et sokkel 939-basert hovedkort. Netshop (?) mener at det er problematisk og ville ikke anbefale det. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Dette settet bestiller jeg den 28 oktober Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ååå... den skal bestillest ja... grei og billig!! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 når dere en gang får dette settet håper jeg dere kommer med resultater, så kanskje det blir vannkjøling på meg og Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Skal lage en liten minitest av TT Bigwater (når jeg får det) har et spitter nytt MSI KT880 Delta som skulle gi fin oc men en med XP2700 som ikke kan multipier-unlockes ser heller ikke bort ifra muligens jeg kjøper en XP-M 2400 også? Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tror dette er et greit vannkjølingssett mhp pris/ytelse - har bestilt et selv til å kjøle en Intel 550 3,4Ghz LGA775, men er usikker på om den er kraftig nok til også å kjøle x800xt. Blir morro å se hvordan det fungerer for deg zandro Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Eg har bestillt det settet, men det kommer sannsynligvis ikke inn på lager før den 25.10... Det skrev di iallefall på en mail til meg Skal bli morro å se hvordan det fungerer på min AMD XP 2500+ Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har et Epox rda3+ som greier 230 mhz FSB og en ulåst xp 3000 som jeg kjører 2400 mhz på luft så jeg håper på 2500 mhz og stillhet i forhold til min nåværende bråkete Volcano 12. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Spørsmålet er jo når dette settet kommer på lager. PSdata har fremskjøvet lev. dato ørten ganger siden jeg bestillte den 19.09. Ser nå lev dato står på 20.10. men jeg tror ikke noe på det! Skulle ønske webshoppene var litt mer ærlig når det gjelder lev. tider, slik at det går ann å planlegge innkjøpene. Mitt nye HTPC prosjekt blir kraftig forsinket pga disse leveringsproblemene. NB! Dette er ikke bare myntet på PSdata, men flere store webshopper som driver med denne praksisen, har opplevd lignende fra både Komplett og MPX tidligere. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Spørsmålet er jo når dette settet kommer på lager. PSdata har fremskjøvet lev. dato ørten ganger siden jeg bestillte den 19.09. Ser nå lev dato står på 20.10. men jeg tror ikke noe på det! Skulle ønske webshoppene var litt mer ærlig når det gjelder lev. tider, slik at det går ann å planlegge innkjøpene. Mitt nye HTPC prosjekt blir kraftig forsinket pga disse leveringsproblemene. NB! Dette er ikke bare myntet på PSdata, men flere store webshopper som driver med denne praksisen, har opplevd lignende fra både Komplett og MPX tidligere. Eg har bestillt det settet, men det kommer sannsynligvis ikke inn på lager før den 25.10... Det skrev di iallefall på en mail til meg rolleyes.gif Håper det er rett... Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) hm.. hvor er det man får kjøpt det kittet? EDIT: Nei butikken har vi ikke sett i den første posten for dere senere som lurer på link, så er den her: Thermaltake Watercooling Endret 6. oktober 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 *venter fortsatt på stipend* Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 *venter fortsatt på stipend* hm... først må de jo få den inn på psdata og da ^^ så du måtte ha venta uansett men noen som tror den vga blokka er no bra? Link er her Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 *venter fortsatt på stipend* hm... først må de jo få den inn på psdata og da ^^ så du måtte ha venta uansett men noen som tror den vga blokka er no bra? Link er her Vil ikke tru den er übergod, men den er sikkert brukbar... (vga blokka) Settet kommer som sagt på den 25.10... Etter mine "kilder" Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Eg har bestilt settet, men skal kjøpe følgene i tillegg: AC vannblokk aquagrATIx X800 ,AC vannblokk chipset (P4) "twinplex" og Swiftech radiator "Blackice Micro". Grunnen til radiatoren er at eg har hørt at viss det skal utvides i tillegg til å klokke kan det bli litt mye for radiatoren, så det blir en liten utgave til å ha i fronten. Regner med det skal holde med swiftech radiatoren i tillegg til den som følger med settet. Men så er det to problemer: Første er at eg er litt usikker på slange/nippel dimensjoner, men regner med å måtte kjøpe noen overganger, i tillegg til noen 90 graders vinkler siden nipplene på skjermkort blokka kommer rett ut mot kabinett veggen. Andre blir vel at skjermkort blokka er av aluminium og chipset blokka er av kobber, blir det ikke en kjemisk reaksjon der aluminiumet eter opp kobberet eller noe lignene..?? er ikke så sikker der.. Men må eg ha korrosjonsbeskyttelse?, eller er det i det vannet(?) som følger med bigwater settet. Det er vann som du fyller rett i sant..? Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Eg har bestilt settet, men skal kjøpe følgene i tillegg: AC vannblokk aquagrATIx X800 ,AC vannblokk chipset (P4) "twinplex" og Swiftech radiator "Blackice Micro".Grunnen til radiatoren er at eg har hørt at viss det skal utvides i tillegg til å klokke kan det bli litt mye for radiatoren, så det blir en liten utgave til å ha i fronten. Regner med det skal holde med swiftech radiatoren i tillegg til den som følger med settet. ...eh har du tenkt på at hvis du legger sammen pris på det du har her så får du kjøpt komplett waterchill til samme pris? Dette settet er ikke testet noe sted med flere blokker enn cpu blokken som jeg vet om mens waterchill settet er utprøvd. Du prøver altså å teste om du kan få god ytelse ut av et budsjet system med å utvide det til en kostnad som du kan få kjøpt en skikkelig vannkjøling for. Endret 7. oktober 2004 av Toffa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå