Gå til innhold

Thermaltake BigWater Water Cooling Kit

Anbefalte innlegg

Det har lenge vært forskjellige billige vannkjølingskit

tilgjenngelig på markede fra bla fra Titan og Q-tek :hrm:

som egentlig ikke er noe bedre eller stillere en et normalt

luftavkjølt system. Men Thermaltake BigWater Water Cooling Kit

forandrer på dette til en pris av 862,-kr ( PSDATA ) er det faktisk

levelig også for de som ikke har så mye å rutte med men som heller

ikke har lyst til å bli lurt, TT BigWater Kitet har fått god omtale fra bla

Overclockercafe som konstaterer at det bare var 1 graders forskjell

mellom TT BigWater og Astek L20 noe som er overraskende med tanke på

slangediameter og pumpehastighet

Slik ser pakken ut

1001.jpg

Her er inneholdet i kitet

component.jpg

Kitet inneholder følgende

1st radiator /m 120mm vifte og fornikklet grill

1st Kjøleblokk i kopper/plexi /m LED

1st 12v pumpe 120L/t /m LED

8st hurtigkobbling

3m med UV slange

0,5L med UV kjøleveske

2st braketter for ekstern slangegjenomføring og pot-meter til vifte

1set skruer

1set Klipps til de mest kjente CPU sokklene

1st vanntank

UPDATE:

La til en TT VGA Universal blokk som er tilbehør

til BigWater kittet (så den ikke der å da) :blush:

TT VGA universal blokk

waterblock.jpg

Inneholder følgende:

1.st kjøleblokk i fornikklet kopper

36cm silikonslange /m antiknekk fjær

1.st universal clip (passer alle ati og Nvidia gfx kort

Men så var det leveringstiden da....

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er jo når dette settet kommer på lager. PSdata har fremskjøvet lev. dato ørten ganger siden jeg bestillte den 19.09.

Ser nå lev dato står på 20.10. men jeg tror ikke noe på det!

Skulle ønske webshoppene var litt mer ærlig når det gjelder lev. tider, slik at det går ann å planlegge innkjøpene. Mitt nye HTPC prosjekt blir kraftig forsinket pga disse leveringsproblemene.

NB! Dette er ikke bare myntet på PSdata, men flere store webshopper som driver med denne praksisen, har opplevd lignende fra både Komplett og MPX tidligere.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er jo når dette settet kommer på lager. PSdata har fremskjøvet lev. dato ørten ganger siden jeg bestillte den 19.09.

Ser nå lev dato står på 20.10. men jeg tror ikke noe på det!

Skulle ønske webshoppene var litt mer ærlig når det gjelder lev. tider, slik at det går ann å planlegge innkjøpene. Mitt nye HTPC prosjekt blir kraftig forsinket pga disse leveringsproblemene.

NB! Dette er ikke bare myntet på PSdata, men flere store webshopper som driver med denne praksisen, har opplevd lignende fra både Komplett og MPX tidligere.

Eg har bestillt det settet, men det kommer sannsynligvis ikke inn på lager før den 25.10... Det skrev di iallefall på en mail til meg rolleyes.gif

Håper det er rett...

Lenke til kommentar
*venter fortsatt på stipend* :cry:

hm... først må de jo få den inn på psdata og da ^^ så du måtte ha venta uansett :p

men noen som tror den vga blokka er no bra?

Link er her

Vil ikke tru den er übergod, men den er sikkert brukbar... (vga blokka)

Settet kommer som sagt på den 25.10... Etter mine "kilder" :p

Lenke til kommentar

Eg har bestilt settet, men skal kjøpe følgene i tillegg: AC vannblokk aquagrATIx X800 ,AC vannblokk chipset (P4) "twinplex" og Swiftech radiator "Blackice Micro".

Grunnen til radiatoren er at eg har hørt at viss det skal utvides i tillegg til å klokke kan det bli litt mye for radiatoren, så det blir en liten utgave til å ha i fronten.

Regner med det skal holde med swiftech radiatoren i tillegg til den som følger med settet.

Men så er det to problemer:

Første er at eg er litt usikker på slange/nippel dimensjoner, men regner med å måtte kjøpe noen overganger, i tillegg til noen 90 graders vinkler siden nipplene på skjermkort blokka kommer rett ut mot kabinett veggen.

Andre blir vel at skjermkort blokka er av aluminium og chipset blokka er av kobber, blir det ikke en kjemisk reaksjon der aluminiumet eter opp kobberet eller noe lignene..?? er ikke så sikker der.. :blush:

Men må eg ha korrosjonsbeskyttelse?, eller er det i det vannet(?) som følger med bigwater settet. Det er vann som du fyller rett i sant..?

Lenke til kommentar
Eg har bestilt settet, men skal kjøpe følgene i tillegg: AC vannblokk aquagrATIx X800 ,AC vannblokk chipset (P4) "twinplex" og Swiftech radiator  "Blackice Micro".

Grunnen til radiatoren er at eg har hørt at viss det skal utvides i tillegg til å klokke kan det bli litt mye for radiatoren, så det blir en liten utgave til å ha i fronten.

Regner med det skal holde med swiftech radiatoren i tillegg til den som følger med settet.

...eh har du tenkt på at hvis du legger sammen pris på det du har her så får du kjøpt komplett waterchill til samme pris? Dette settet er ikke testet noe sted med flere blokker enn cpu blokken som jeg vet om mens waterchill settet er utprøvd.

Du prøver altså å teste om du kan få god ytelse ut av et budsjet system med å utvide det til en kostnad som du kan få kjøpt en skikkelig vannkjøling for.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...