stian123 Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Heisann Jeg har lyst til å lage en norsk "utgave" av AZLyrics.com. Det jeg lurer på er om jeg skal godkjenne alle tekstene før jeg legger dem opp eller om de bare kan legges opp automatisk.. Jeg har aldri brukt PHP før, men kan ganske godt HTML. Bruker Dreamwaver MX. Takker for alle svar!! Endret 4. oktober 2004 av stian123 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg ville kjørt en eller annen godkjenning før de ble lagt ut, ja. I verste fall kommer det en eller annen 14tiss og legger til en lyric på sms-språk ...og for å svare på topic; ja, PHP burde funke utmerket til dette. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Og kan du ikke php, finnes det mange geniale CMS... Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Og kan du ikke php, finnes det mange geniale CMS... ok... Og hva er CMS? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Og hva er CMS? CMS = Content Management System Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 CMS = Content Management System åja! Da går det lett hehe.... Tror jeg trenger litt bedre forklaring... Sorry altså, men har aldri hørt om det før lissom Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Hvus du har tenkt aa laere deg PHP saa vil jeg anbefale at du starter med noe mindre ambisioest enn det du har planlagt. Ta iallfall og del opp forskjellige kodesegmenter i funksjoner slik at det blir enklere aa debugge. Men husk at du maa sende alle variablene funksjonen skal bruke til funksjonen og returnere alle resultatene andre funksjoner skal bruke. Se gjerne ogsaa paa klasser foer du setter i gang. Naar det gjelder valg av editor saa vil jeg anbefale HTML-kit fordi * Den har god syntakse highlight * Den er gratis hvis du ikke har raad til aa betale (ingen nag-screens eller begrenset funksonalitet) * Den slaar opp i manualen for deg naar du trykker [F1] paa en funksjon!!! * Den har transparent opplasting til FTP-tjener!!! * Den har flere plugg-inn-moduler enn du kan riste en koaksialkabel mot (De uttrykket fungerer definitivt bedre paa engelsk) Haaper det hjelper. Edit: For online hjelp kan du proeve IRC kanalene #php og #php.no paa efnet, men vi forutsetter at du har proevd aa lete og google foer du spoer. Endret 5. oktober 2004 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Stream Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Her i landet er det vel ikke lovlig å legge ut sangtekster uten å betale royalty? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg tror jeg bruker CMS. Er det noen som har forslag til hvilket jeg burde bruke. Det skal helst være så enkelt som mulig, og ikke ligne på forum. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg tror jeg bruker CMS.Er det noen som har forslag til hvilket jeg burde bruke. Det skal helst være så enkelt som mulig, og ikke ligne på forum. Du kan bruke siteframe, men du må nok belage deg på litt mikk makk før du får det sånn som du vil.. Eller så kan du bare bruke et ferdig template.. Ikke det at de er så pene da.. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Du kan teste ut mange CMS'er her: http://www.opensourcecms.com/ Så kan du velge deg en favoritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå