Gå til innhold

Feil på innebygget skjermkort

tvv

Anbefalte innlegg

hei på en PC med skjermkort på hovedkortet - når da skjermkortet-delen ikke funker lenger kan man da sette inn et annet skjermkort å få dette opp å gå uten alt for mange problemer?

Kan det være så enkelt eller?

Hilsen en som ikke kan NOE om hardware.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da er jeg sikker på at den har en AGP-port, altså en egen port på hovedkortet som er dedikert til grafikk. Har du et skjermkort som du kan prøve med? Eller tenker du på å kjøpe nytt?

Det skal forøvrig ikke være noe problem med ekstra skjermkort her; du setter det i, kobler på skjerm, strøm osv og setter på maskinen. Voilá!

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Da kan du kjøpe nær sagt hva som helst til det formålet. Ingen av de tingene krever mye. Hør med noen du kjenner om du kan få et eller kjøpe et brukt av de. Dette var det aller billigste jeg fant på Netshop, og det er et langt bedre kort enn det du trenger.

Sjekk for sikkerhets skyld om du har AGP-port. Det finnes kun én av de på hovedkortet og den sitter nærmest prosessoren. Avlang brun sak som regel (PCI er som regel hvite).

EDIT: Så mange som var før meg :p

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Takk for alle svar og hjelp!

Grunnen til at JEG vet at det skjermkortet - var at det var en som kunne slikt som fortalte meg det *S*

Så da tar jeg sjansen uansett ikke allvedens med penger da.

IGJEN tusen takk for fantastisk hjelp -

Lenke til kommentar

Ja skal fortelle hvordan det gikk....

Hmmm når jeg kom hjem og åpnet opp - så stod det allerede et kort i den AGP porten som dere snakker om, men den har ikke noen vanlig skjerm kontakt "på seg" den har liksom en mer firkantet avlang og hvit kontakt - er dette til skjerm?

Den "vanlige" skjermkontakten sitter langs siden på høykant men kan ikke se at det er noen ledning eller noe i mellom men det trengs vel ikke siden den sitter i denne agp porten - så det hjalp ikke så mye....

Kan jeg bare ta ut dette kortet eller ?

Som dere skjønner helt teit når det gjelder det som er inni pc'n men ganske god til å bruke den. ;)

Lenke til kommentar
Ja skal fortelle hvordan det gikk....

Hmmm når jeg kom hjem og åpnet opp - så stod det allerede et kort i den AGP porten som dere snakker om, men den har ikke noen vanlig skjerm kontakt "på seg" den har liksom en mer firkantet avlang og hvit kontakt - er dette til skjerm?

Den "vanlige" skjermkontakten sitter langs siden på høykant men kan ikke se at det er noen ledning eller noe i mellom men det trengs vel ikke siden den sitter i denne agp porten - så det hjalp ikke så mye....

Kan jeg bare ta ut dette kortet eller ?

Som dere skjønner helt teit når det gjelder det som er inni pc'n men ganske god til å bruke den. ;)

heh.. noe sier meg du har en "DVI" utgang på det kortet som sitter der :) ER den hvit og ganske firkantet er det DEFINITIVT en DVI kontakt.;) Den skal du ikke bry deg mye om. Om du lurer, så den er beregna for "digital" overføring av videosignaler. Skjermer bruker vanlig vis en annen type overføring som er "analog".

tilbake til prob.

Ta ut kortet, sett i det nye, og start opp. det ER mulig du må inn i noe kalt "Bios" på denne IBM'en, og endre en innstilling fra "Internal VGA" til "External".

Hvor dette ligger på maskinen din er jeg ikke sikker på, har aldri hatt IBM=)

Når det har startet opp, innstallerer du medfølgende programvare til skjermkortet... renger med du kan resten herifra! ;)

-mE

Lenke til kommentar

Takk takk - bare helt utrolig dette forum - så mye hjelp...

Kontakten du beskriver ser slik ut - så har den en rund liten kontakt ved siden av seg -

Løper å kjøper kortet og tester i morgen - rapport følger....

Lærer så lenge man lever er det noe som heter....

Lenke til kommentar

Den lille runde ved siden av DVI kontakten er TV ut. Kan mao. kobles med s-video kabel til TV.

Du har jo også muligheten til å sette på en DVI -> VGA adapter, slik at du kan koble den til en CRT skjerm. Om det selges løst, vet jeg ikke, men det følger gjerne med nye skjermkort.

Edit: Jeg fant, jeg fant: DVI -> VGA adapter

Endret av meeg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...