NilsJohan Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Jeg har et HP Photosmart 850 kamera (husker ikke helt modell navnet). Det har 8x zoom. Prøvde å ta bilder av månen i ferien, da må man ha ganske lang eksponeringstid. Det fungerte dårlig frihånd så derfor prøver jeg å finne et bra kamera stativ. Jeg har et par spørsmål: Er det samme skrue/feste dings til alle kameraer eller må jeg finne ut hva som passer til mitt? Vet noen om et bra kamerastativ til under 1500? Edit: Burde være ganske lett (vekt) Endret 4. oktober 2004 av NilsJohan Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det er standard festeskrue størrelse. Kjøp et godt stativ med det samme selv om du nå har et lite lett kamera. Les noen tips her: http://www.nikonians.org/html/resources/jr.../tripods_7.html Manfrotto 190 er kanskje et greit valg, fås rimelig her: http://www.naturogfritid.no/default.asp?va...;&VS=liste&VL=L Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Så det å kjøpe et stativ under 1500 kroner er litt for optimistisk? Edit: Så litt på de stativene på natur og fritid. Manfrotto 190 er vel uten hode det da? Endret 4. oktober 2004 av NilsJohan Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du finner alternativ med både tre-veis og kulehode for ca 1500,- (Varenummer 131214 og 131215 lengst ned på siden.) Anbefaler kulehode hvis du ikke også skal bruke stativet til videokamera. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Med kulehode går det vel an å rotere kameraet slik at man kan ta både horisontale og vertikale bilder? Den løsningen ser bra ut forresten, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hei, har samme type kamera som deg og jeg kjøpte et tri-pod(Unomat SVA 25) på Elkjøp til ca. 400,-. Dette er et lett stativ(0,8 kg) som tar liten plass sammenslått(51cm(utslått 130cm)), samt at det kan justeres i nær alle tenkelige retninger. Jeg er i allefall fornøyd med det til mitt bruk, og jeg tar også endel natt-bilder og bilder av månen. Edit: La til et par ord. Endret 13. oktober 2004 av Opus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå