Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen tips til nytt anlegg i bilen?

Pantera

Anbefalte innlegg

Må ha et nytt anlegg i bilen.....eller ihvertfall en oppgradering av det jeg har.

Har i dag en Kenwood CD spiller (helt ok, men spiller ikke mp3), og helt standard høytalere (fulgte med Volvo'n da'n var ny).

Skal ha:

Forsterker

Sub

CD spiller

Kabler

Høytalere kjøper jeg heller etterhvert.

Budsjetter er ikke av de største, ca 5000 kr (give or take a few 100's)

Det mest nærliggende er å benytte Oslo Bilstereo, da disse er naboen til arbeidsgivern min, så valget blir vel noe av utvalget de har.....

Noen som har noen tips?

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den summen der får du ikke allverden til stereoanlegg.

Ville satset på å kjøpt en skikkelig spiller til ca 3000 og et bra 6.5" frontsett til ca 2000. Deretter ville jeg venta litt, spart opp nok til å kjøpe en firekanals forsterker til rundt 3 - 4 tusen rundt juletider, og handla sub på nyåret til ca 1500. Bygd kasse sjøl og brokpla to av kanalene til suben og to til frontsettet. Kabler til strøm, sikring, signal og høyttalerkabler kommer jo opp mot 1500 bare det om en skal ha noe som holder kvalitetsmessig sett.

Et godt 6.5" sett gir overraskende bra bass og vil lage nok av vellyd til du får råd til forsterker og sub. Du vil garantert ikke angre.

Dette er min mening om dette, men du står jo fritt til å gjøre som du selv vil. Dette er kun en erfaringsmessig anbefaling :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Ok...da blir det muligens CD spiller og frontsett først....til ca 5000 +/-

Ihvertfall på denne lønninga. Forsterker på neste lønning, og sub i november.

Kjøper ferdig sub-kasse. Hverken gidder, eller har tid til å gjøre sånt sjølv.

Noen tips da, til spiller og frontsett? Spiller må ta mp3.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Ta frem skyvlæret/tommestokken/linjalen og mål så skal det være mulig å komme til en løsning der. Om du ikke har en spesialavtale med nabon så kan det lønne seg å ta en telefon bare så det er sagt ;) Samla pakkepris er alltid kjekke saker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...