Ravn Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har et Sapphiretech Radeon Atlantis 9600 PRO Fireblade Edition, og vil gjerne flashe det til et XT-kort. Men lurer på et par ting i forkant. Kan jeg ødelegge kortet? Hvor finner jeg den nye biosen for å flashe? Hvor finner jeg den orginale biosen? Må jeg klare å klokke det til 500/300 i forkant? Er det igrunnen så mye å hente? Og hvordan utføres det? Var en sticky-tråd her før, men den er borte, var også noe gammel så kanskje noen har noen lurere ideer. Noen som har klart å flashe det samme kortet som meg? Takk for alle svar. Har forøvrig byttet goop og vite til henholdsvis AS5 og Vantec Iceberg 4 + minnekjølere (som fulgte med vifta). -k Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 1. Du kan ødelegge kortet ja 2. Søk på "ATI bios" i google 3. Ta backup av bios 4. Ja du må klare å klokke 500/300 5. Det er ikke noe å hente, du kan bare klokke det istedet 6. Søk på google Er endel her på forumet som har klart å flashe kortet sitt, men du vil ikke få mye bedre ytelse, det er snakk om minimale ytelsesforbedringer. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 ok, da driter vi i det Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ok, da driter vi i det Lurt det Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Fordelen er at du slipper å bruke softmod for å klokke kortet, ettersom det er "ferdigklokket". OBS! Det er mulig at bios´en er låst. Da må du evt. ta av vifta, og lukke riktig bro (dvs hardwaremodde GPUen). Jeg prøvde nettopp å flashe en R9550, til ingen nytte. Ingenting skjedde. Jeg kunne ikke HW-modde kortet, for det var fire broer på det, og jeg gidder ikke å leke gjetteleken med et skjermkort til 900,- kr. Jeg fant ikke noe informasjon om HW-modding av R9550 på nettet. Kanskje det er lettere å finne informasjon om et R9600Pro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå