Gå til innhold

Flashing av Radeon 9600 PRO -> XT

Ravn

Anbefalte innlegg

Jeg har et Sapphiretech Radeon Atlantis 9600 PRO Fireblade Edition, og vil gjerne flashe det til et XT-kort. Men lurer på et par ting i forkant.

Kan jeg ødelegge kortet?

Hvor finner jeg den nye biosen for å flashe?

Hvor finner jeg den orginale biosen?

Må jeg klare å klokke det til 500/300 i forkant?

Er det igrunnen så mye å hente?

Og hvordan utføres det?

Var en sticky-tråd her før, men den er borte, var også noe gammel så kanskje noen har noen lurere ideer.

Noen som har klart å flashe det samme kortet som meg?

Takk for alle svar.

Har forøvrig byttet goop og vite til henholdsvis AS5 og Vantec Iceberg 4 + minnekjølere (som fulgte med vifta).

-k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kan ødelegge kortet ja

2. Søk på "ATI bios" i google

3. Ta backup av bios

4. Ja du må klare å klokke 500/300

5. Det er ikke noe å hente, du kan bare klokke det istedet

6. Søk på google

Er endel her på forumet som har klart å flashe kortet sitt, men du vil ikke få mye bedre ytelse, det er snakk om minimale ytelsesforbedringer.

Lenke til kommentar

Fordelen er at du slipper å bruke softmod for å klokke kortet, ettersom det er "ferdigklokket".

OBS! Det er mulig at bios´en er låst. Da må du evt. ta av vifta, og lukke riktig bro (dvs hardwaremodde GPUen). Jeg prøvde nettopp å flashe en R9550, til ingen nytte. Ingenting skjedde. Jeg kunne ikke HW-modde kortet, for det var fire broer på det, og jeg gidder ikke å leke gjetteleken med et skjermkort til 900,- kr. Jeg fant ikke noe informasjon om HW-modding av R9550 på nettet. Kanskje det er lettere å finne informasjon om et R9600Pro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...