menthalnut Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 har et Asus K8N-E DELUXE Hovedkort som jeg skal sette i raid 1. Har 2X 200GB S-Ata Seagate Problemet mitt er at jeg har allerede kjørt opp den ene disken med XP pro, og vil ikke miste det jeg har lagret der. Står i manualen at det er mulig å bruke en eksisterende disk i raid oppsett med speiling, men ikke hvordan. Har søkt nettet x-ant.ganger men finner ikke forklaring på det. Vil ikke prøve og feile, da jeg har ca. 10år med info o.l. på denne disken nå..... Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Er jo skummelt å prøve, men hvorfor ikke ta backup på et vis? cd eller dvd? Jeg vil tro at den tar disk1 og speiler over til disk2 når du lager array'et, men kan ikke garantere det. Hvordan du lager arrayet, f.eks. trykke CTRL+H e.l. en sted i bootprosessen. Lenke til kommentar
menthalnut Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Jepp.Takk for svaret, men var nok ikke det svaret jeg ville ha Noen andre som vet noe om dette? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 backup først og så bare velge "create raid" eller noe sånt i kontroller-biosen, velge speiling, så får du forhåpentligvis velge om du skal speile eksisterende data.. problemet kan være å vite hvor du skal kopiere fra og til! prøv med noen gamle disker først, kanskje? jeg har gjort dette et par ganger, men det er like spennende hver gang, og litt forskjellig fra kontroller til kontroller... kanskje du finner noe annet enn en "quick start guide" på hovedkort/kontroller produsentens hjemmeside? Lenke til kommentar
menthalnut Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 ok, fikk iallefall et lite håp. Takk for svaret . Får håpe på det beste Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Backup først, ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå