Gå til innhold

Skjermkort nr 2


*Titan*

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å installere et nr. 2 skjermkort, men jeg får alltid feilmeldingen "This device cannot start".

 

Jeg har prøvd med to forskjellige kort, men den samme meldingen fortsetter. jeg har også forsikret meg om at jeg har riktige drivere..

 

noen som vet hva som er feil? :dontgetit:

Endret av *Titan*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå fint uansett ville nå jeg tro. Før jeg flyttet på hybel kjørte jeg på tre skjermkort og 4 skjermer, noe som fungerte utmerket. Det var da:

Hercules 9700 pro

Gainward GF4MX

Asus TNT-2 deluxe

Dette fungerte fint med Hercules sine modifistere cathalystdrivere, men når jeg installerte de nyeste fra www.ati.com, tror det var 4.6 eller noe. Fikk jeg opp feilmelding når jeg gikk inn på settings på display properties. Den påstod at en eller annen driver var utdatert og ikke passet med windows XP. Klarte aldri å fikse det med ati sine drivere installert.

 

Oppsummering: Prøv for eksempel omegadriverene(om du har ati) og se om det fungerer. Til de 2 andre korta brukte jeg bare standard drivere som windows fant.(trenger jo ikke 3dakselerasjon)

Lenke til kommentar

Sjekk https://winqual.microsoft.com/download/default.asp (-> https://winqual.microsoft.com/download/hcl/WinXPHCLx86.txt ) for siste hardware kompatabilitetsliste. Er ikke skjermkort nr 2 på den listen kan det være grunnen til at det ikke funker.

 

Om du søker på:

"The latest Windows XP Hardware Compatibility List" så kommer du hit.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;314062

 

Poenget mitt er at om du forsøker å kjøre et steingammel PCI kort så kan det hende at selve kortet ikke:

1. støttes av XP

2. klarer flerkortoppsett

 

De nyeste kortene støttes sannsynligvis fullt ut av dette. (Vil ikke kalle TNT-2 for gammelt i denne sammenhengen).

Lenke til kommentar

Det ene skjermkortet mitt (Primary) er NVIDIA GeForce Ti4200

 

Det andre er et ATI kort.. PCI, XP installerer riktig driver, men det skjer ingen ting.. og en annen ting: når jeg prøver å starte GTA:VC får jeg en feilmelding om at det ikke er nok videominne til å kjøre gtavc.exe. og, når jeg går inn på display på dxdiag står det n/a på total video memory.. hva er dette?

Lenke til kommentar
Det ene skjermkortet mitt (Primary) er NVIDIA GeForce Ti4200

 

Det andre er et ATI kort.. PCI, XP installerer riktig driver, men det skjer ingen ting.. og en annen ting: når jeg prøver å starte GTA:VC får jeg en feilmelding om at det ikke er nok videominne til å kjøre gtavc.exe. og, når jeg går inn på display på dxdiag står det n/a på total video memory.. hva er dette?

da kan det være det som er problemet. nVidia og ati er to forsjellige produsenter og det kan hende at disse kortene enkelt og greit ikke kan jobbe sammen!

Lenke til kommentar

Pass på hvilken slot du setter inn PCI kortet i. AGP pleier deler IRQ med den ene PCI slot'en. Pleier å være enten 1 eller 5/6.

 

EDIT: Jeg har blandet det meste av skjermkort, gamle og nye, og det pleier å funke bra. Men det hender jeg må ommøblere litt.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Pass på hvilken slot du setter inn PCI kortet i. AGP pleier deler IRQ med den ene PCI slot'en. Pleier å være enten 1 eller 5/6.

 

EDIT: Jeg har blandet det meste av skjermkort, gamle og nye, og det pleier å funke bra. Men det hender jeg må ommøblere litt.

Jeg tror AGPSloten min heter PCI 7 når jeg ikke har installert AGP drivere for chipsettet, men jeg har jo gjort det nå.. PCI skjermkortet står i 1, så jeg kan jo prøve å bytte plasser allikevel.. Takk for tipset! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå sitter jeg med 2 skjermer!

 

skaffa en ny 19' høyfrekvent flatskjerm, så jeg bruker den jeg hadde før som Iexplore skjerm.. LoL

 

fixa problemet mitt forresten.. fant en DVI - D-SUB converter, så nå har jeg begge skjermene på samme kort. mer behagelig.. brukte slegge (som noen nevnte i en annen kanal) på det gamle ATi kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...