the_fire Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 3G-telefonMed en 3G-telefon vil du få helt nye muligheter med mobilen. En 3G-telefon har stor kapasitet og plass til ekstern minnebrikke. Nokia 6230 er en 3G-telefon som anbefales av Telenor Mobil. Flere modeller vil bli introdusert i markedet i tiden fremover. Ergo, jeg har 3g telefon. 3G omfatter teknologiene EDGE og UMTS. EDGE er en utvidelse av dagens GSM-nett, mens UMTS er et helt nytt mobilnett. Men seriøst, kan jeg si at jeg har 3G mobil? Trodde 3G bare var for UMTS. Telenor 3G Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Telenor tar nok helt feil i dette utsagnet. Men som en liten trøst har den jo EDGE. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 3G er jo en definisjonssak. Dersom du leser hele teksten står det jo klart hva TN mener ! Nokia 6230 er en 3G-telefon som anbefales av Telenor Mobil. Flere modeller vil bli introdusert i markedet i tiden fremover. Hva er 3G? 3G er samlebetegnelsen for nye typer mobilteknologi, som gjør overføring av informasjon over mobilnettet betydelig raskere enn det du har benyttet hittil. 3G omfatter teknologiene EDGE og UMTS. EDGE er en utvidelse av dagens GSM-nett, mens UMTS er et helt nytt mobilnett. Med større båndbredde og raskere nett, vil det komme flere nye tjenester, i tillegg til at dagens tjenester oppleves enda bedre. Det ryktes jo om en ny Nokia 6230, med enda bedre teknologi ! kanskje det også er denne det refereres til når de sier : Nokia 6230 er en 3G-telefon som anbefales av Telenor Mobil. Flere modeller vil bli introdusert i markedet i tiden fremover. Vi får se, vi får se....... Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg vil si meg litt uenig her. 3G er per definisjon UMTS. EDGE og GPRS er ikke 3G. Beskrivelsen Telenor skriver av 3G er jeg altså helt uenig i. EDGE og GPRS er 2,5G. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 GPRS og EGDE er 2.5G og ikkje 3G (G= generasjon) Dette har vore uttalt både frå netcom og telenor. Sansynlegvis er det ikkje 6230 men 6650 som skulle ha stått der. mvh JanEirik Lenke til kommentar
So|o Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 EDGE og GPRS er 2,5G. EDGE er i hvertfall nærmere 3G enn GPRS.. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 EDGE og GPRS er 2,5G. EDGE er i hvertfall nærmere 3G enn GPRS.. En ørliten begrunnelse? Hvor raskt er UMTS? Edge er vel 239,5 kbit. Og GPRS er ca 50 kbit. Eller har jeg helt feil? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 EDGE og GPRS er 2,5G. EDGE er i hvertfall nærmere 3G enn GPRS.. En ørliten begrunnelse? Hvor raskt er UMTS? Edge er vel 239,5 kbit. Og GPRS er ca 50 kbit. Eller har jeg helt feil? Stemmer vel bra det du skrev om hastighetene. EDGE er nærmere 3G/UMTS fordi det støtter høyere hastighet enn GPRS. UMTS støtter inntil 384 kbit/s Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Fant forresten DENNE arikkelen! Siterer fra artikkelen EDGE er like mye 3G som ISDN er bredbånd Endret 4. oktober 2004 av FallenA Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 EGDE er i grunn berre "pakke"-teknologi som gjer det mogleg å overføre meir data pr tidsluke i sytemet, Å sei det ligg næmare 3G blir ein ganske varg definisjon. Då liknade teknologier kan auke båndbredden til 3G nettverka drastisk. Grunnen til at GPRS og EGDE har blitt kalla 2.5G er fordi dei baserer seg på 2 generasjons nettverk og forbedringer av dette og ikkje ein ny type nettverk som UMTS er. Grunnhastigheiten til 2G var 9.6, når grunnhastigheiten til UMTS er 384 så ser ein at det ligg nok stort forbedringspotensale i UMTS-nettverket Som eit ot eksempel. Ein diselmotor er ikkje ein bensinmotor sjølv om den er like rask og yter like mykje. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Leste noen definisjoner en gang, EDGE ble kalt 2,75G. Forøvrig irriterer jeg meg grenseløst over at man med mobiltelefoner kan få raskere internett enn med PCen min! ISDN is teh suxx0r... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har også hørt at EDGE har blitt omtalt som 2,75 G. Skal jeg bruke "G"-standarden vil jeg også personelig kalle det for "2,75G", GPRS som "2,5G" og UMTS som "3G". Telenor tuller forøverig med mye, de gjør alt for å tjene mest mulig penger :-/ Lenke til kommentar
MC60 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 EDGE og GPRS er 2,5G. EDGE er i hvertfall nærmere 3G enn GPRS.. En ørliten begrunnelse? Hvor raskt er UMTS? Edge er vel 239,5 kbit. Og GPRS er ca 50 kbit. Eller har jeg helt feil? Stemmer vel bra det du skrev om hastighetene. EDGE er nærmere 3G/UMTS fordi det støtter høyere hastighet enn GPRS. UMTS støtter inntil 384 kbit/s hihi Lenke til kommentar
MC60 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 EDGE og GPRS er 2,5G. EDGE er i hvertfall nærmere 3G enn GPRS.. En ørliten begrunnelse? Hvor raskt er UMTS? Edge er vel 239,5 kbit. Og GPRS er ca 50 kbit. Eller har jeg helt feil? Stemmer vel bra det du skrev om hastighetene. EDGE er nærmere 3G/UMTS fordi det støtter høyere hastighet enn GPRS. UMTS støtter inntil 384 kbit/s hihi HAHAHA Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 I fa... MC60, hva er det du driver med? Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har også hørt at EDGE har blitt omtalt som 2,75 G. Skal jeg bruke "G"-standarden vil jeg også personelig kalle det for "2,75G", GPRS som "2,5G" og UMTS som "3G".Telenor tuller forøverig med mye, de gjør alt for å tjene mest mulig penger :-/ Selvsagt vil Telenor tjene mestmulig penger, det ønsker også Chess, Netcom Mobyson osv.. og jeg håper inderlig ikke din sjef oppdager at du synes det er forferdelig å tjene mest mulig penger. Hadde du vært ansatt hos meg så hadde du fått fyken!!! Nå må dere slutte med det tullet å prate dritt allt som kommer av nyheter fra Telenor, har ikke hatt noe annet en meget meget gode erfaringer med Telenor. Mister helt respekten for slike kommentarer som er ubegrunnet fra de fleste som som kommer med slike idiotiske flåser!! Ellers synes jeg det er meget bra at det faktisk er noen her i norge som i hvertfall prøver å gi oss forbrukere noen nye tjenester!! (Selv om jeg fortsatt synes det går allt for sakte) Har ikke sette så mye til nyvinninger fra de andre teleoperatørene her til lands!!! retro.... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) nerdVANNA: Han spammer. Er vel ingen tvil om det? Endret 5. oktober 2004 av Eulogy Lenke til kommentar
tbone Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Third Generation Mobile Telephony 3G is a generic term covering a range of future wireless network technologies, including WCDMA, CDMA2000, UMTS and EDGE. 3G combines high-speed mobile access with Internet Protocol (IP) based services. This doesn't just mean fast mobile connection to the World Wide Web - by liberating us from slow connections, cumbersome equipment and immovable access points, 3G will enable new ways to communicate, access information, conduct business and learn. Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå