halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Driver å lager en liten side, men så har jeg fått et lite problem. Skal ha noen bilder med rollover. Det er to og to bilder ikke et bilde av to ting. Jeg har søkt her på forumet og kun funnet de med background-postition: -19px; osv. Men jeg må ha en annen måte å gjøre det på. Noen som kan hjelpe meg? Endret 4. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Mira Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Går ut ifra at du ikke vil benytte Javascript, eller? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Jepp. EDIT: Den metoden bruker jeg på en annen side. Men JS er jo bare stygt. Endret 4. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du kan jo enten sette bildene sammen og endre plasseringen av bakgrunnen som du sier. Dette har den fordelen at bildet da allderede er lastet ned til nettleseren når du tar mouse-over. En annen måte å gjøre det på er å bare endre bakgrunnsbilde på mouse-over SLik a { background-image: url(bilde.jpg); display: block;} og på mouse-over: a:hover { background-image: url(bilde-hover.jpg); } Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Problemet er at en del bilde er transperant så jeg må drive å finpusse det for å få det helt riktig. + At det er 3 forskjellige bilder og at det ikke skal være tekst over de. Endret 4. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hva er egentlig problemet? Hvorfor kan du ikke bruke Pixy's metoden? (Den du beskriver i første post.) Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Ok, skal se om jeg greier å gjøre det sånn. Link til den siden? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Hvordan få listen til å gå horisentalt? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Føler meg som deltaker på et "svare-maraton" Du tenker på UL LI liste? Hvis du vil a LI'ene skal komme horisontalt, setter du bare li { display: inline; } f.eks Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 float:left; på li og display:inline; på ul? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Jeg har det, men listen går nedover CSS: div#menu{ height: 121px; width: 766px; background:url(meny.BMP) no-repeat; float:left; } div#menu ul li { display: inline; float: left; margin-left: 50px; } div#menu li a { overflow: hidden; padding: 29px 0 0 0; height: 30px; background-repeat: no-repeat; } div#menu li a:hover { background-position: 0 -29px; } .home { background-image: url("knapp2.gif"); width: 100px; } .portfolio { background-image: url("knapp1.gif"); width: 170px; } .contact { background-image: url("knapp3.gif"); width: 170px; } HTML: <div id="menu"> <ul> <li><a class="home" href="">Home</a></li> <li><a class="portfolio" href="">Portfolio</a></li> <li><a class="contact" href="">Contact</a></li> </ul> </div> Endret 4. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du må fortsatt legge til display:inline; på div#menu ul, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har det. Hvis du ser etter Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du har det på div#menu ul li ja... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Aha... Skal prøve.. EDIT: Ahh, det funker ikke! Dette går meg på nervene! Endret 4. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg orker ikke sjekke hvordan jeg gjorde det, da jeg er på skola uten tilgang på annet enn IE. Kan du ikke se her da, på hvordan jeg har gjort det? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Er det slik i alle lesere? Er det meningen at alle lenkene skal være 50px fra hverandre? Forresten sett display: block på div#menu li a. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Aha, nå fikk jeg den andre opp på linje med den første. Men den tredje er fortsatt under. Men hvordan får jeg vekk teksten altså link teksten. ("Låner" koden til PC på demoted.org) Endret 4. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 div#menu li a { display: block; overflow: hidden; padding: 29px 0 0 0; height: 0 !important; height /**/: 29px; background-repeat: no-repeat; } ...for å fjerne teksten. Er det mulig at det ikke er "plass", siden den tredje lenken hopper ned på neste linje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå