arna Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Forstår forsåvidt hva de står for men er det liksom bare aktiv kjøling som kan kjøres alene og passiv er et tillegg til foreksempel et skjermkort som allerede har en vifte? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Aktiv; man utfører en prosess for å gjøre noe, dvs, man bruker en luftstrøm eller vannstrøm for å lede vekk overflødig varme. Vapochill og peltierkjøling er også aktiv kjøling Passiv; Man bruker kun en ribbe eller annet uten noe ekstra prosess for å fjerne overflødig varme. Kun naturlig overføring av varme fra ribbe til luft og den naturlige luftstrømmen som oppstår pga dette. Heatpipe-teknologi er i seg selv også passiv. Basicly: Passiv = ribbe og/eller heatpipe uten vifte Aktiv = stort sett alt annet med vifte, vannstrøm eller kjøleelementer Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Slik jeg har skjønt det : Passiv kjøling = kjøler uten vifte, altså bare kjøler Aktiv kjøling = kjøler med vifte, altså kjøler + vifte noen værsåsnill og rett meg hvis jeg har feil nå Edit, baronKanon var vist før meg .. Endret 4. oktober 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Slik jeg har skjønt det :Passiv kjøling = kjøler uten vifte, altså bare kjøler Aktiv kjøling = kjøler med vifte, altså kjøler + vifte Innen luftkjøling da. Man vil også få pasivt luftkjølte komponenter uten en kjøleribbe og man kan også sette en vifte som fjerner varmen fra en komponent uten kjøleribbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå