Gå til innhold

"6800LE eller 9800PRO?" -Nytt kort til rundt 2k

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal oppgradere PC'en også, og har akkurat det samme problemet som Teddy, altså at jeg trenger et kort som takler nye spill som HL2, samtidig som at det er ganske stillegående.

Ukens tilbud på komplett.no så jo ganske interessant ut...

Er Gainward 6800LE kortet ganske stille? Eller bråker det som f?

Leste at det går ann å softmodde mange av 6800LE-kortene til 16 pipes. Men kan kortet skades på noen måte da? Vil helst ikke ødelegge et helt nytt grafikkort...

Endret av Pug
Lenke til kommentar

hehe, ikke sant det er stygt vanskelig å velge skjermkort i disse dager ? har akkurat det samme problemet selv :\ begynner å irritere litt :thumbdown::cry:

edit: sikler litt over GF6800LE, men er redd for å ødelegge det ved modding :p har ikke så mye flaks for å si det mildt

Endret av Roesen
Lenke til kommentar

Mye nyttig info i denne tråden. :yes: Jeg skal ha meg et 6800 kort selv og vil også ha et som har stillegående vifte.Tror jeg går for Leadtek kortet som Databutikken har.Jeg har handlet en del hos Databutikken i det siste og er kjempefornøyd med de.De sender også fraktfritt hvis man bestiller for mer enn 1500 kr.

Lenke til kommentar
Er Gainward 6800LE kortet ganske stille? Eller bråker det som f?

Det bråker ikke så mye som MSI-kortet med referansekjøler, men det er ikke akkurat tyst heller. Har satt på NV5 på mitt kort, da kom støyen absolutt ned på et mer behagelig nivå.

Leste at det går ann å softmodde mange av 6800LE-kortene til 16 pipes. Men kan kortet skades på noen måte da? Vil helst ikke ødelegge et helt nytt grafikkort...

Disclaimeren er at man kan skade kortet permanent, men jeg har ikke hørt om noen som faktisk har skadet kortet. Får man artifakter, skrur man bare av de defekte enhetene på kortet.

Lenke til kommentar
Jeg har handlet en del hos Databutikken i det siste og er kjempefornøyd med de. De sender også fraktfritt hvis man bestiller for mer enn 1500 kr.

AHA! Da sparer jeg inn 150kr i frakt om jeg bestiller derifra!

Vet ikke om jeg har fått svar på akkurat dette spørsmålet: Om jeg kjøper 6800LE, kan jeg kjøpe en slik ting jeg kan sette i PCi slotten ved siden av for å få kortet til å bli mer stille? Og hvis jeg ombestemmer meg etter å ha fått kortet, kan jeg selvom det er på tilbud, levere det tilbake?

Lenke til kommentar

Hmm, tror det er en trykkleif hos databutikken.com. Ifølge sidene til Gainward eksisterer det kun en versjon av dette kortet, altså 6800LE..

Noen som vet dette sikkert? Om det finnes med ddr3minne også?

Anybody? Sitter med halve fingen på bestill knappen hos komplett..

Endret av zexs
Lenke til kommentar

Jeg har også 6800LE fra gainward.

Har fått aktivert alle pipelines og vper.

Fikk i utgangspunktet 6300marks i 03.

Etter jeg aktiverte pipelines og vper samt klokket litt fikk jeg 10 000

Dette med Xp2500 (uklokket) og 512mb ddr.

Rimelig god ytelse til 2000kr det. Kan noen finne ett 9800pro kort som kan konkurere med dette?

Lenke til kommentar

Je leste i bok atli Hovedkortet mitt, står at AGP porten min støtter kun 1,5V og IKKE 3,3V kort. Kan noen si meg om Leadtek kortet vil funke da? (Ja, jeg har bestemt meg for leadtek kortet)

Jeg vet ikke om leatek kortet er 3,3V ellker 1,5V da det ikke står noen steder som jeg kan se...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oi, en måned har gått o g jeg har enda ikke bestilt :p *bombe* :roll:

Skal ha kortet før jul iallefall, og siden det sikekrt blir masse pakker igjennom posten i advent osv bestiller jeg nå.

Det blir dette:

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=LT6800-128

Noen innvendinger fra noen?

EDIT: Dette er ikek så mye dyrere da:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302123&s=sc og er GT :p

Forskjell ellers? Hallo? Noen svar da please... :cry:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
9800 Pro kortet er vel det beste valget. Det sniker seg forbi 6800LE kortet i de fleste benchmarker jeg har sett.

Hvis du har mer penger å bruke, er vel 6800NU kortet å foretrekker over de andre to.

hø hvor har du sett at et u klokket radon 9800 pro slår et u klokket 6800le

Lenke til kommentar
Oi, en måned har gått o g jeg har enda ikke bestilt :p *bombe* :roll:

Skal ha kortet før jul iallefall, og siden det sikekrt blir masse pakker igjennom posten i advent osv bestiller jeg nå.

Det blir dette:

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=LT6800-128

Noen innvendinger fra noen?

EDIT: Dette er ikek så mye dyrere da:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302123&s=sc og er GT :p

Forskjell ellers? Hallo? Noen svar da please... :cry:

Det dyreste har gt fart pluss 16 piplines det billigste har 6800nu fart pluss 12 piplines gå får det som koster 200 kroner mer trro nokk det er vært det altså

ps sjekk asus sin hjemme side 90% sikker pa at det dyreste der har 16 piplines

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ok, en skikkelig bump, men vil egentlig bare si at:

Kortet klokker helt fint, prøvd manuelt og "autoclock" hittil har jeg vært oppe i "390 / 824" fra standard "325 / 700". Har også fått åpnet alle pipelines og vertex uten noen artifacts.

Får 50k-55k i Aquamark03

FIKK 2800 i 3Dmark 05 først, byttet til en driver fra www.guru3d.com , og fikk 3100. Etter klokk fikk jeg 4100. :yes:

I 3DM03 får jeg 9990 klokket.

Ville bare si at jeg er veldig fornøyd! Eneste gangen jeg hører kortet er når jeg starter opp pc'en, for da går vifta på MAX inntill Windows er ferdigloadet. Men ellers hører jeg den ikke. Veldig fornøyd altså! :)

Lenke til kommentar
Ok, en skikkelig bump, men vil egentlig bare si at:

Kortet klokker helt fint, prøvd manuelt og "autoclock" hittil har jeg vært oppe i "390 / 824" fra standard "325 / 700". Har også fått åpnet alle pipelines og vertex uten noen artifacts.

Får 50k-55k i Aquamark03

FIKK 2800 i 3Dmark 05 først, byttet til en driver fra www.guru3d.com , og fikk 3100. Etter klokk fikk jeg 4100. :yes:

I 3DM03 får jeg 9990 klokket.

Ville bare si at jeg er veldig fornøyd! Eneste gangen jeg hører kortet er når jeg starter opp pc'en, for da går vifta på MAX inntill Windows er ferdigloadet. Men ellers hører jeg den ikke. Veldig fornøyd altså! :)

Ah.. du har vært skikkelig heldig :thumbup: Mye ytelse for pengene altså :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...